Avatar billede jaxx666 Nybegynder
27. juni 2012 - 11:09 Der er 2 kommentarer

2003 fil og print server hænger omkring samme tidspunkt hver dag

Hej
Jeg har et problem, som jeg håber der er nogen herinde der har et godt bud på at løse. På mit arbejde har vi en windows 2003 fil og print server der af en eller anden grund hænger omkring samme tidspunkt hver dag. Det som sker er at fil access og browsing igennem explorer.exe hænger. non responding..osv. Det kan tage op til 5 min for brugeren at få adgang til filer. Denne tilstand varer op til 30 min. Nogle gange er problemer der også om eftermiddagen, men hver dag efter middag er meget normalt.
Serveren hoster shares for forskellige afdelinger. Ca 150 brugere har shares mappet til serveren. Derudover er den printserver for ca. 20 printere. Serveren har 2gb ram (den er halv gammel)
Jeg har kørt en del logging på serveren, men jeg kan ikke rigtigt udlede noget entydigt af den udover, at på det tidspunkt hvor den hænger peaker pagefault, cpu, og disk. Jeg vil ikke mene serveren er særlig belastet. Jeg har tjekke om der kører nogle scheduled jobs i det tidsrum hvor problemerne som oftest optræder, men der er ikke noget.
Eventloggen viser en warning "PlugPlayManager Event id 257: Timed out sending notification of target device change to window of "C:\WINDOWS\Explorer.EXE"
Denne event har jeg dog ikke rigtigt kunne finde noget brugbart info om.
Nogen som har en ide ??
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
22. november 2012 - 12:24 #1
Prøv lige at kigge på disse beskrivelser fra
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=257&eventno=2526&source=PlugPlayManager&phase=1

Eller her:
http://support.microsoft.com/kb/835473/en-us

These events may be logged when both of the following conditions are true:

    A high volume of disk I/O operations are performed.
    A time-out occurs during the interaction between Logical Disk Manager (LDM) and Plug and Play (PNP).

Eller denne
http://community.spiceworks.com/windows_event/show/331-plugplaymanager-257
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. maj 2014 - 11:24 #2
Afmelder overvågning pga af spørgmålets alder og manglende aktivitet i emne.
Hvis der er spørgsmål til mit indlæg, så er du velkommen til at skrive direkte til mig.