Avatar billede itnovicen Nybegynder
26. juni 2012 - 23:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man hacke sig ind på webhotellet?

Jeg har haft en it mand til at hjælpe mig med at lave min private
hjemmeside. Men jeg var utilfreds med hans arbejde og
har afvist hans udkast.Jeg har ikke fået en færdig
opsat hjemmeside.

Han havde fået alle oplysninger til mit webhotel så som
login kode mv.

Jeg ændrede login kodeord. Efterfølgende fik jeg en
mail fra ham at han har lavet et nyt udkast til
hjemmeside og med et link til mit domænenavn.

Jeg spurgte ham, hvordan han kunne logge ind på webhotellet
eftersom jeg havde ændret login koden..Men det har han
ikke svaret på.

Hvordan kan jeg finde ud af om han har hacket sig
ind på mit webhotel/control panel til opsætning af hjemmesiden
uden min godkendelse og efter jeg har ændret login
kodeord til webhotellet?

Er der en logbog eller andet jeg kan tjekke, om han har logget ind efter jeg har ændret login koden?

På forhånd tak
Avatar billede pstidsen Novice
27. juni 2012 - 00:29 #1
Hej og velkommen til Eksperten.dk :-)

Måske en god idé at skrive HVILKET webhotel det er..... ;-)
Avatar billede bokruse Nybegynder
27. juni 2012 - 09:32 #2
Hvis du forklarer hvor du har dit webhotel, så er det ofte nemmere at fortælle hvilke muligheder han har.

Dog vil der oftest være den fællesnævner at du både har et login til selve kontrolpanelet og et såkaldt FTP-login. Sidstnævnte bruges primært til upload af nye filer, når du f.eks. opdaterer en hjemmeside.

Hvis du kun har ændret login til kontrolpanelet, så vil han stadig kunne logge på via FTP, og uploade en nye side.
Avatar billede supportsiden Professor
27. juni 2012 - 10:02 #3
....og hvis du kan logge in i kontrolpanelet kan du nok skifte password til FTP login der. Check også om han har oprettet flere brugere, slet eller skift password på dem og sluttelig skift password til kontrolpanelet.
Avatar billede itnovicen Nybegynder
27. juni 2012 - 23:32 #4
Hej alle tre :)

Mange tak for velkomsten og for jeres ekspert råd/svar.

Webhotellet er Meebox. Jeg har talt med dem i dag og
de var behjælpelige med at guide mig igennem cpanel
og ftp.

Men jeg er nu usikker på om han har oprettet flere
brugere..

Jeg har læst følgende på webhotellet:

Citat "Anonymous FTP Controls
You can allow users to connect to your anonymous FTP directory without having a password to login. This may be useful if you have files that you wish to be publicly available for download. Please note that allowing anonymous users to access any part of your system may be considered a security hole.

(Der er et flueben her) Allow anonymous access to ftp://ftp.domænenavn

(Ingen flueben her) Allow anonymous uploads to ftp://ftp.domænenavn/incoming
Anonymous ftp users allow anonymous ftp connections to your site. Anonymous FTP Access is controlled through Setup Anonymous FTP Access in the FTP Manager. The existance of an anonymous ftp account does not mean that anonymous access is enabled" Citat slut.

Hvordan sikrer jeg mig, at der ikke er adgang for uvedkommende?

Takker på forhånd.
Avatar billede itnovicen Nybegynder
27. juni 2012 - 23:33 #5
PS. Jeg har flere domæner under samme webhotel..
Avatar billede itnovicen Nybegynder
27. juni 2012 - 23:53 #6
Jeg har nu fjernet fluebenet :)

Allow anonymous access to ftp://ftp.domænenavn
Avatar billede itnovicen Nybegynder
28. juni 2012 - 00:01 #7
Glemte at skrive at jeg har været inde i File Manager og
i mappen acces logs, det viser empty.

Hvordan kan man se hans log in data?

Da han jo har været inde men umiddelbart er der ingen spor af hans login data i File Manager.

Jeg skal måske tjekke acces log et andet sted i cPanel?
Avatar billede supportsiden Professor
29. juni 2012 - 23:17 #8
Hvis du kan logge in i kontrolpanelet kan du nok skifte password til FTP login der. Check også om han har oprettet flere brugere, slet eller skift password på dem og sluttelig skift password til kontrolpanelet.