Avatar billede mariah82 Nybegynder
26. juni 2012 - 13:54 Der er 8 kommentarer

Hjælp til beregning af overtid med flere lønsatser og tillæg

Jeg har lavet et lønberegningsark i excel som skal beregne løn pr uge.
Der er 3 forskellige lønsatser (1,2,3) og derudover er der et 20% tillæg for timer mellem 37-52 og et 40% tillæg for 53+

det er ikke givet at det er den samme lønsats hele ugen.

kan man lave en overtidberening der tager højde for både lønsats, timer og procenter?
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
26. juni 2012 - 14:16 #1
Hvad er det der bestemmer hvilken lønsats der skal bruges
Avatar billede mariah82 Nybegynder
26. juni 2012 - 14:25 #2
det er arbejdsopgaven der bestemmer hvilken lønsats der benyttes. der kan være alle 3 lønsatser på en dag.
eks. med start kl 08.00 og slut kl 19:30 (11,5 timer) kan der være 2 timer med løsats 1, 4 timer med lønsats 2 og 5,5 timer med lønsats 3

de første 37 timer på ugen udløser ikke overtidsbetaling.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
26. juni 2012 - 14:28 #3
er de arbejdsopgaver bestemt ved et arbejdsnr eller hvordan kan man se hvilken type opgave det er?
Avatar billede mariah82 Nybegynder
26. juni 2012 - 14:34 #4
de er delt op som , Travel, Basic og work. dette bliver angivet på ugesedlerne af medarbejren. derefter skal det tastes ind i skemaet(manuelt).
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
26. juni 2012 - 15:24 #5
når man så har nået de 37 timer hvilken sats skal der så beregnes overtidstillæg efter? , hvis det er ved hver timesats bliver den lidt tricky at lave
Avatar billede mariah82 Nybegynder
26. juni 2012 - 15:38 #6
fra 37 til og med 52 er det et tillæg på 20% til den givne lønsats, fra 53 timer er det 40% til den givne lønsats
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
26. juni 2012 - 16:20 #7
det jeg mener er hvis man mandag til torsdag har 11 timer hver dag vil de sidste 7 timer om torsdagen være overtid timerne om torsdagen fordeler sig så travel 7 timer basic 2 timer og work 2 timer hvis man så starter med work derefter udfører man basic så skal over tiden jo beregnes af travel da det er det sidste man udøfere den hvad hvis arbejder omvendt så skal overtiden beregnes af 3 time travel og 2 timer basic og 2 timer work jeg går ud fra at travel er den mindtse sats så der vil jo være forskel på at få 20 % af minste sats eller 20 % af 3 timer travel og 2 timer basic og 2 timer work er det forstået rigtigt nu kender jeg jo satserne der er jo forskel at få 20% af 100kr eller af 200kr
Avatar billede mariah82 Nybegynder
27. juni 2012 - 07:56 #8
ja. det er lige der problemet ligger :) kan man stille det op i excel så den regner det ud? så den regner time nr. 38  med 20% ligemeget om det er travel, basic eller work? og så derefter time nr. 53 med 40%

eller kan man lave et skema af en art?