Avatar billede ibtonni Nybegynder
26. juni 2012 - 09:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Netbank /Java

Hej Jeg har i forbindelse med formatering og genindlæsning af vin 7 premium home 64 bit fået det problem at jeg via en ikon på skrivebordet ikke kan åbne netbank - rødt kryds i venstre hjørne. Det mærkelige er at jeg godt kan åbne netbank via et link langt i favorit i browseren E9. Hvad kan årsagen være ? Jeg har prøvet at slette og genindstallere Java, men uden held.
På forhånd tak / Ib
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2012 - 09:59 #1
Det ikon på skrivebordet.. Er det bare en genvej til netbanken (altså hjemmesiden http://......)??

Du har vel prøvet at lave genvejen igen? Altså det er ikke bare en genvej du har kopieret fra et eksternt medie - eller??
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2012 - 10:01 #2
start ie og går ind på linket til netbanken (og stop der)
marker linket i adresselinjen, og kopier det med Ctrl+C
luk ie
højreklik på skrivebordet, og vælg Ny / Genvej
i feltet til program trykker du på Ctrl+V
klik på Næste, og skriv fx Netbank i beskrivelsen.
Så har du et link direkte til netbank på skrivebordet - og det virker...
Avatar billede ibtonni Nybegynder
26. juni 2012 - 15:55 #3
Hej #1 ja jeg har prøvet at flytte linket direkte fra foretrukne (det der virker) og kopieret direkte fra hjemmesiden, men som nævnt uden et positivt resultat. #2 har prøvet din løsning resultatet er desværre negativt. Jeg forstår det ikke når det ene virker burde det andet jo også  det er jo samme genvej/kopi af http:// m.m.
Ib
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2012 - 17:22 #4
Og hvad sker der når du så bruger genvejen fra #2?? Evt. tag et screenshot, hvis du finder det nødvendigt.
Avatar billede ibtonni Nybegynder
26. juni 2012 - 17:43 #5
Nødagtig det samme som oprindeligt - Startbilledet med et rødt kryds der hvor java skulle starte til indtastning af NemIde Jeg har ingen problemer med andre Ikoner/logon / Ib
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2012 - 18:11 #6
Tanke:
Måske kan det skyldes at ikonet åbner "IE uden tilføjelsesprogrammer). Tjek det ved at åbne ikonet, derefter åbne en ny fane og prøv om du kan navigere til netbank og logge ind.
Avatar billede ibtonni Nybegynder
26. juni 2012 - 18:32 #7
Jeg åbner via favorit OK jeg klikker på ikonet OK lukker og forsøger igen via ikonet - NO OK - har aktiveret Jave helper/ var deaktiveret men NO OK - får flere grå hår end jeg har / Ib
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2012 - 19:42 #8
Det indlæg forstod jeg så ikke lige noget af... Hvad er det du prøver at forklare og prøv at gøre som i #6.
Avatar billede ibtonni Nybegynder
26. juni 2012 - 20:12 #9
Beklager jeg misforstod. Har nu gjort som du beskrev, men fortsat med negativt resultat / Ib
Avatar billede ibtonni Nybegynder
26. juni 2012 - 20:52 #10
Jeg opgiver i denne omgang.Pstidsen læg et svar som tak for dit ihærdige forsøg på hjælp / Ib
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2012 - 21:27 #11
i win7 er der to versioner af IE - en 64 bit og en 32 bit.
Det kan være, at din 64 bit er sat til standard-browser (så den vil starte direkte links), og det kun er din 32bit IE, der kan java korrekt.
Start din bank der, hvor du kommer igennem - og i menuen i browseren klikker du hjælp/om - og noterer, om der står 64bit (hvis der ikke står 64bit er det 32 bit-versionen).
Derefter starter du genvejen på skrivebordet - og via hjælp/om tjekker, om det er den samme version. Hvis de er forskellige, så start den, der virker, og via funktioner/internetindstillinger fanebladet programmer klik på 'benyt som standard'.
Så vil dit link på skrivebordet starte denne version, og det skal virke.
Avatar billede ibtonni Nybegynder
26. juni 2012 - 22:49 #12
Hej claes57 Problemet er løst Du havde nøglen. Tak for hjælpen så det må være dig der skal have pointene. Læg et svar og mange tak for hjælpen Ib
Avatar billede pstidsen Novice
27. juni 2012 - 00:26 #13
Må beskrive mig lidt bedre næsten gang *G*.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2012 - 08:43 #14
bare luk selv...
Avatar billede ibtonni Nybegynder
27. juni 2012 - 09:41 #15
ok