Avatar billede fiffi Novice
24. juni 2012 - 11:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Egenskaber vises ikke

Jeg har tidligere kørt Access 2003 men har nu opgraderet til 2007. I den forbindelse er jeg stødt på et lille, men ikke helt ubetydelig problem. Når jeg i designmode, fx. en formular, højreklikker på "Egenskaber" kommer der ingen dialogbox frem, ej heller når jeg klikker på Egenskabsknappen i ikonbåndet. Er der nogle der har en ide til hvad der kan være galt.
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2012 - 12:35 #1
Avatar billede fiffi Novice
24. juni 2012 - 14:42 #2
Jeg har prøvet og har fået fejlmeddelelsen.

Run-time error 5
Invalid producere call or argument
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2012 - 14:57 #3
any chance of seeing dB?

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
25. juni 2012 - 18:58 #4
Hi Morten
I don't have any problems seeing the properties sheet. The command  mentioned in the link I gave works fine and it enables the properties sheet for all dB's not just this one.

Please try this.

Open any of the databases you are having problems with.
Open any form or report in design view.
Press Ctrl+G. This opens the immediate window (Debug window)

Now enter the following line followed by return in the window.

CommandBars("Property Sheet").Enabled = True

This enables the properties sheet window but you also need to make it visible by Right clicking on the form/report and choosing properties from the menu.

If you still get an error then try opening the dB on another PC with Access 2007on it.

If you get an error on that PC to then I don't know what to suggest but if you only get it on your PVC then re-install access.

Please let me know how it goes.
Avatar billede fiffi Novice
26. juni 2012 - 07:40 #5
Ingenting hjælper. Jeg har afinstalleret Officepakken og genstalleret den igen.

Jeg anvender Office 2007 Entreprise som kører på Windows 7 Enterprise.

Jeg fatter det simpelthen ikke. Jeg prøver om jeg kan få en anden skive med Office 2007 på.
Avatar billede fiffi Novice
26. juni 2012 - 08:28 #6
Jeg har adgang til Office 2010 og prøver nok at installere denne. Jeg har derfor lige et lille tillægsspørgsmål. Hvordan sikrer jeg mig at udviklede databaser i Office 2010 kan afvikles i access 2003 ?
Avatar billede terry Ekspert
26. juni 2012 - 17:57 #7
Hvordan sikrer jeg mig at udviklede databaser i Office 2010 kan afvikles i access 2003 ?

I wouldnt advise it. Lots of things have changed since 2003 so unless you know what is specific for the two versions then you would be taking a risk. Of course you can try running in 2003 once on a while while your developing but if it was me then I'd do it in 2003.

And I very much doubt that converting to 2010 is going to solve your properties problem but I'm crossing my fingers :o)
Avatar billede fiffi Novice
27. juni 2012 - 16:05 #8
Tak for hjælpen Terry. Det må være noget med Officeinstallationen der ikke helt spiller. Jeg vil gerne opgradere til min. version 2007 idet jeg har brug for at anvende en Runtime-udgave. Jeg synes ikke jeg længere kan downloade Runtime-version til 2003.
Ved du om der findes en god vejledning til hele Runtime-systemet eventuelt også med beskyttelse af at databaser kun kan anvendes af bestemte personer (licenser).
Avatar billede terry Ekspert
27. juni 2012 - 20:15 #9
There's actually a good guide on security here on eksperten http://www.eksperten.dk/guide/314. It is based on 2003 but maybe it can give you some ideas.

I would try and upgrade to 2007/2010 ASAP and that includes ALL pc's using the dB otherwise stick to 2003 ubntil someone decides to upgrade all.

There's a link here to a bit on access security http://office.microsoft.com/en-us/access-help/get-started-with-access-2007-security-HA010198047.aspx