Avatar billede skg Nybegynder
17. maj 1999 - 09:27 Der er 64 kommentarer og
1 løsning

hvilken bråwsår er den bedste ?

hej alle!

jeg håber der vil komme en del GODE indlæg her (selvom der nok har været en del i forvejen).

Jeg har siden IE 4.0 udkom ikke brugt andre browsere end denne da jeg ikke havde hverken brug eller lyst - dette skyldes de mange dejlige features og de mange ting denne browser understøtter - noget jeg IKKE har set andre steder OVERHOVEDET.

Den bedste browser må være den der understøtter alle de ting og sager w3.org har til at ligge fremme!

MVH SKG
Avatar billede hitman Nybegynder
17. maj 1999 - 09:29 #1
Hmmm... er der andre browser end Internet Explorer....eller har jeg sovet i timen ...
Avatar billede skg Nybegynder
17. maj 1999 - 09:30 #2
nu må du lige.......

vi lader lige de langsomme netscape folk åbne deres sløve browsere og giver dem en mulighed for at få et ord indført!
Avatar billede jinxed Nybegynder
17. maj 1999 - 10:20 #3
Netscape er uden tvivl den bedste browser! den overholder standarden. Men hvis man skal udfylde den samme formel mange gange med næsten identisk indhold, så kan IE 5.0 anbefales (pga auto fill).

Det er foresten noget jeg håber Netscape putter i næste version.

Jinxed : )
Avatar billede kermit Nybegynder
17. maj 1999 - 10:29 #4
MS SUCKS . BUT RULES
Avatar billede skg Nybegynder
17. maj 1999 - 10:35 #5
Jinxed ?

hvilken gammel standard er det du snakker om ?

html 3.2 ?
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 10:44 #6
Da både Microsoft & Netscape/AOL/Sun har erklæret, de vil følge samtlige
W3C's anbefalinger, og det i det hele taget (med alle de versionsændringer, der kommer hele tiden) ikke er til at følge med i, hvad der understøtter hvad, er det jo nok mest et spørgsmål om temperament, hvilken browser, man synes er bedst.

Jeg selv bruger Netscape - mest fordi, jeg ikke rigtigt syntes, der var noget andet alternativ, da jeg skippede Mosaic (nogen, der kan huske den?)
At jeg er fortsat med Netscape har ikke så meget at gøre med, det faktisk er en fuldt integreret pakke m/ Messenger osv. (jeg foretrækker faktisk at bruge Eudora som mailer) - det er mere en (stille) protest mod Microsofts forretningsmetoder generelt (hvem har lyst til at se Billy-boy sidde på hele browsermarkedet, og dermed indirekte bremse udviklingen på nettet (netop et af hovedargumenterne i den verserende monopolsag i USA).

Når det er sagt, medgiver jeg gerne, at IE er hurtigere og mindre buggy end Navigator, men det har jeg altså valgt at prøve at leve med.
Avatar billede hitman Nybegynder
17. maj 1999 - 10:44 #7
Er det ikke lang tid siden, netscape har stået i fronten få en ny teknologi !!
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 10:50 #8
Konkurrencen mellem de to store browsere er netop, hvad der holder liv  udviklingen.
Der er vel ikke for alvor nogen, der tror, Microsoft vil fortsætte sin (ekstremt dyre) udvikling/opkøb af udvikling, hvis de bliver enevældige på markedet?
Avatar billede warpgiga Nybegynder
17. maj 1999 - 10:51 #9
Netscape Navigator er den bedste browser!!

IE har en hurtigere/nyere layout-rutine.

Navigator 5.0 får en super ultra hurtig layout-rutine, men den kommer først senere på året.. til gengæld kan du hente en spritny Navigator v4.6

Netscape har en langt bedre brugerflade, end IE, som jo efterhånden er svær at skelne fra Outlook, Office, Windows m.m.

Hvis din windows pc er ALT for langsom, blame it on IE.

Hvis din windows pc er for langsom, blame it on windows.

www.w3.org - læs om web standarder...
Avatar billede skg Nybegynder
17. maj 1999 - 10:55 #10
skal du rundt?

IE SKAL ligne de andre progs.... det gør det hele lettere at finde rundt i!

og det er FANDME dejligt at man kan navigere fremt og tilbage med backspace/shift+backspace og alle andre standard windows genveje virker oxo i IE.

Der er ikke en dart der virker i Netscape :/

det skulle da lige være.... nææ.. der var ikke noget!
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 11:00 #11
Se så,

det her har allerede udviklet sig til, hvad jeg skrev:

Et spørgsmål om temperament, mere end teknik.
Avatar billede skg Nybegynder
17. maj 1999 - 11:04 #12
tja.. men jeg syntes at det for det meste er de der netscape/linux hoveder der plejer at brokke sig mest!
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 11:06 #13
skg>>

I Netscape bruger man <alt-left> og <alt-right> for at køre frem og
tilbage.

Det virker nu ellers meget godt ......
Avatar billede skg Nybegynder
17. maj 1999 - 11:07 #14
JA!

men det er udenfor alle standarder!!!
Avatar billede hitman Nybegynder
17. maj 1999 - 11:12 #15
Hvad har linux med sagen at gøre !!
Avatar billede kermit Nybegynder
17. maj 1999 - 11:12 #16
Det er netop Microsofts koncept at alle programmer skal ligne hindanden...

Har brugeren først lært at bruge et MS program, kan han hurtigt lære andre MS programmer, da brugerfladen er den samme!

Genialt koncept!

-

Desuden er Netscape næsten ligeså langsom, som en HotJava 1 browser på en gammel sun server!

:-)

Skod!

Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 11:14 #17
He-he,

med det virker.

Jeg synes også, det er lidt flot at tale om "standarder" for at rulle lidt frem&tilbage; hvor mange 3rd party - applikationer lever egentlig op til det?

Hvis man ikke kan huske forskel på to forskellige tast-kombinationer,
tror jeg, man skal installere stemmestyring istedet.
Avatar billede hitman Nybegynder
17. maj 1999 - 11:18 #18
Kan der så konkluderes at netscape
skod(d)er, og IE styre ... !! eller har
jeg sovet i timen ?
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 11:22 #19
Hvis man synes, Microsoft skal have monopol på al software i fremtiden, synes jeg, man skal følge "hitman" og "skg"'s eksempler.
Det er jo lige sukkertøj for Onkel Bill.
Avatar billede jinxed Nybegynder
17. maj 1999 - 11:26 #20
Jeg er helt enig med boa, og jeg syntes at en eller anden skulle vække hitman.

I virkeligheden burde alle køre netscape på linux. Men det er vel bare for os der er vågne (samt alle der har en fornuftigt had til Mr. BG og ale hans skod programmer)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
17. maj 1999 - 11:44 #21
I synes alle sammen Microsoft er noget skod og BG er verdens farligste mand, osm prøver på at sætte sig på verdensmarkedet. (uuuh)

Alligevel bruger i garanteret alle sammen et eller andet MS produkt HVER eneste dag. Hvorfor? Fordi de fleste MS produkter kan det, de skal kunne.

Hvis der er nogen her, der har prøvet at kode bare et simpelt web til netscape, vil de være enige med mig:

NETSCAPE SKODER FOR VILDT

Der er INGEN logik i programmets måde at læse en html-side på.

Netscape: Lær dog af explorer, så skal jeg overveje at downloade jeres program næste gang.
Avatar billede kermit Nybegynder
17. maj 1999 - 11:48 #22
Helt enig
Avatar billede warpgiga Nybegynder
17. maj 1999 - 12:18 #23
Boykot Bill!!! - Så er det sagt... Man skal have en bønne-sized hjerne for ikke at MS software er noget af det værste lort, ren tortur for de stakkels CPU'er..

SKG: Skal ALLE programmer ligne hinanden?? gu skal de ej..
De skal "skræddersyes" til det foremål de er tiltænkte...

MS software er så fandens brugervenligt at man ikke det fjerneste overblik over programmerne. Tag f.eks Outlook!!  Man kan gøre ALT på min. 3 måder!!  - Dvs. tre gange så mange knapper, menuer, rullermenuer m.m.
Det er godt at brugervenligheden er i fokus, men det er jo ikke meningen at sanseløse individer, senile organismer og spædbørn skal kunne bruge Internet Explorer, på samme vilkår som din Mor, Dig selv, brugerne og de rigtige nørder der surfer hele dagen.

Jeg vil hermed opfordre alle nørder med windows om at installere Linux, og komme 'the hell out of here....'

ses....
Avatar billede jinxed Nybegynder
17. maj 1999 - 12:18 #24
Jeg synes det er forfærteligt at der så mange bare stiller sig op på række og alt MS smider ud råt!

Hvis MS's programmer virker så lad os starte med selv OS'et. Selv en helt ren Win installation giver problemer. Og en NT server kludrer alting op. Dette sker ikke på linux!

Nu er i med garanti allesammen bedre til html end mig, men jeg kan i det mindste holde mine koder "rene" (læs korekte) nok til Netscape. I er bare glade for den store fejl tolerance i IE.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
17. maj 1999 - 12:21 #25
Jinxed: Jeg har kun eet at sige

FRAMES

Prøv at arbejde lidt med frames i netscape - kom så tilbage igen :)
Avatar billede jinxed Nybegynder
17. maj 1999 - 12:27 #26
Nu er jeg ikke den store html-haj, men kan man ikke bare bruge layers til det meste?

waprgiga>> kunne ikke ha' sagt det mere klart selv: )
Avatar billede warpgiga Nybegynder
17. maj 1999 - 12:29 #27
Krogstrup: Selvfølgelig bruger vi microsoft programmer hver eneste dag!!

Men som DU sikkert ved har microsoft de seneste mange år, ført en monopolagtig 'kampagne' hvor de har opkøbt/lukket hundredevis af nye innovative firmaer...  MS's gode programmer udspinger fra sådanne opkøb..

Krogstrup: Du siger at der ikke er nogen logik i netscapes måde at læse en html-side på...  hmm.. Den er ikke genial.. Men hvad er problemet.. ;)
Er det med hensyn til opdatering af side-layout.? Eller var det bare noget du lukkede ud?? for sjov?"

Jeg lever af at kode HTML, JavaScript m.m.  OG NETSCAPE STYRER!!
Jeg bruger IE når jeg tester mine websites, og når jeg mangler et sort hul at skide i!!

Avatar billede hitman Nybegynder
17. maj 1999 - 12:34 #28
Hmmm... dvs, Netscape styre, og jeg har sovet i timen ?

BTW : Netscape skoder !! ;)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
17. maj 1999 - 12:36 #29
Jeg lever også af at kode HTML, og jeg kan NEMT give dig konkrete eksempler på "ting" der ikke kan lade sig gøre i netscape. Netscape er dermed med til at sinke udviklingen af brugervenlige funktionelle hjemmesider.

Jeg har allerede givet et eksempel:

Netscape KAN ikke finde ud af at sammensætte frames med de mål (i pixels) man har bedt den om!?!?!

En anden FED feature som findes i explorer men ikke netscape er f.eks.

bgproperties="fixed"

Jeg kunne godt fortsætte, men det er (gaab) ved at blive lidt kedeligt...
Avatar billede bonkerz Nybegynder
17. maj 1999 - 12:39 #30
Hrmf...så vidt jeg ved har vi haft og afsluttet det her emne i en anden thread...ik' hitman ?...der hvor jeg havde ret... ;)

http://eksperten.dk/eksperten/spm.asp?id=470

...vist nok...læs, lær og uninstall IE :P
Avatar billede skg Nybegynder
17. maj 1999 - 12:40 #31
hmmmm.......

Hitman du sover mere end ZC

men netscape er altså en træls bug i denne verden!

den måde de to browsere er opbygget på er så forskellig at de hver er i en klasse for sig! IE selvfølgelig i en klasse et par højere end Netscape....
Avatar billede kermit Nybegynder
17. maj 1999 - 12:46 #32
Så skulle det vist være sagt!
Avatar billede skg Nybegynder
17. maj 1999 - 12:49 #33
Kermit: du er sgu fin nok.... :)
Avatar billede nej Nybegynder
17. maj 1999 - 12:56 #34
Nu er vi her igen, vi kan nok hurtigt blive enige om, at IE desvære er en bedere browser på et par områder. Den mest i øjnefaldende er når man debugger ASP, IE er lidt mere informativ :) Der er ganske rigtigt forskelle i hvordan IE og Netscape læse frames, men hvilken der er den rigtige kan jeg ikke sige.

Jeg tilstår at jeg i et svagt øjeblik lige har været ved at vende mig mod Netscape og være med til at give Bill Gates verdens herredømmet over nettet og vores blotte eksistens (høhøhø, overdrivelse fremmer forståelsen), men har bevaret mit kølige overblik og holder derfor stadig fast i den gamle kæmpe. Jeg glæder mig meget til at Netscape kommer med deres bud på en version 5 browser, den er jeg sikker på vil bringe Netscape op hvor de høre til..... lige indtil MS finder på en ny "standart"!

Emil

PS. Jeg har lige vækket Hitman med et ordentlig puff :)
han påstod såmænd han var vågen ???
Avatar billede skg Nybegynder
17. maj 1999 - 13:03 #35
Emil: Jeg gælder mig oxo til at NS 5.0 udkommer.... men hvis den ikke viser den kan en skid i forhold til IE 5.0 skifter jeg ikke....

I disse integrede tider er det dog oxo en ret god ide at have en af de nyeste versioner på sin Windows-maskine da den ellers vil lagge bagud med diverse features !!!
Avatar billede nej Nybegynder
17. maj 1999 - 13:11 #36
Jeg har også altid installeret den nyeste IE, dog uden ActiveDesktop, da den  bare lagger min NT 4. ActiveDesktop var en sej lille ting.... troede jeg, for da jeg fik IE 4 installeret med ActiveDesktop havde jeg travlt med at få alt tilbage så jeg kunne komme ind i min effektive arbejdsgang igen.. Hvor fedt er det, kun at skulle clicke en gang på filerne?????

IE er desværre den bedste bråwsår, men det er jo, som før så tydligt er skrevet er mange fornuftige mennesker her, ikke ensbetydende at man skal bruge den, for mig er det en princip sag!

Emil
Avatar billede skg Nybegynder
17. maj 1999 - 13:16 #37
Jeg vil hermed give pointene til Emil - med det forbehold at den browser der er bedst er den den enkelte bruger bryder sig om!

Jeg er (som i allerede ved) til IE og alle dens features - jeg har dog ikke fundet nogle smarte ting i NS
Avatar billede warpgiga Nybegynder
17. maj 1999 - 13:20 #38
Krogstrup: MHT Frames har du helt ret!! Skulle der være en gut der kan styre frames i netscape på pixel niveau, så mail mig lige nu!! ;)

Men fordi at MS har bgproperties="fixed" vil jeg dog ikke drage din konklusion, NS har hundredevis af features som IE ikke har!! og omvendt!

Men det handler om at følge www.w3.org's retningslinier...

jeg kan da hurtigt finde på et fedt tag, og implementere det i min egen browser... men hvad nytter det???  Hvis det ikke er web standard..

Husk på: Vi bygger ikke Internet for 'MS Internet Explorers' skyld!!!

Det kunne jo være at der på et tidspunkt kom en anden browser end de
to vi bruger idag (NS & IE).

Det er ca 1000% nemmere at lave en browser der KUN accepterer standard HTML (altså 100% fejlfri HTML), end at lave et monster som IE, NS.
Der kan vise hvad som helst...
Avatar billede long Nybegynder
17. maj 1999 - 13:20 #39
En ting jeg elsker ved Netscape er at den ikke snyder mig :)
d.v.s. den viser CGI programmets navn, hvor IE laver det om til en HTML side ??? derved kan man jo ikke se om man sender de rigtige parametre.

Og så tolererer den ikke tabel fejl :) Det er også super når man skal teste sit værk.

Jeg er helt klart til gode gamle Netscape :)
Avatar billede warpgiga Nybegynder
17. maj 1999 - 13:26 #40
skg: Pulldown bookmarks er den fede NS feature -
Jeg har aldrig set så fremragende et bookmark system som NS har...
I det lille bookmark panel under URL panelet, kan man lave skuffer og bookmarks. En af de største grunde til at jeg bruger NS altid...Brugerfladen.. ikke HMTL-layouteren..

Browser = Bråwsår  ==  Brausår
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. maj 1999 - 13:28 #41
enig med long...

IE er så skod at man nærmest kan sætte sin mor til lave javascriptet, uden at den brokker sig over fejl
Avatar billede warpgiga Nybegynder
17. maj 1999 - 13:28 #42
Hvordan finder du filnavnet på et pågældene billede i din browser??

I NS:  Højreklik billedet...  Teksten 'View billednavn.gif' vises.

I IE: he he find selv ud af det!!
Avatar billede warpgiga Nybegynder
17. maj 1999 - 13:37 #43
et lille hint til NS javascript udviklere...

lav et bookmark i 'personal toolbar'  med urlen: java script:
det er rart når man debugger...
Avatar billede ismand Nybegynder
17. maj 1999 - 15:27 #44
Som altid er der den endvindellige slåskamp om hvilken browser er bedst! - mange siger Netscape mange siger Internet Explorer! - Og de har begge deres fordele. Internet Explorer kan 'leve med' flere fejl i koden end netscape kan, og det har både sine fordele og ulemper! Først og fremmest synes jeg IE er fordelagtig at browse med især den nye version da den viser side indholdet løbende med at det bliver loadet hvilket er nyt i IE5 (især når det angår tables) - Men Netscape har bestemt osse sine fordele! - en af disse er at den, modsat IE, ikke er tolerant overfor fejl i kode og den er derfor fantastisk og teste sin hjemmeside med. Man kan næsten lokkes til at sige 'Duer den med netscape duer den!'

Dog synes jeg at det er rart at Internet Explorer foreløbigt understøtter mange flere CSS elementer som jeg selv bruger meget, og af den grund har fravalgt Netscape som min hovedbrowser.

En helt anden browser er Lynx som er en tekst baseret browser vil jeg helt sikkert osse varmt anbefale (til bl.a. Linux brugere), hvis man er ligeglad med smart grafik og timelange downloads .)

Måske skulle alle browsers inkorporeres i én?!
Avatar billede osaka_san Nybegynder
17. maj 1999 - 15:28 #45
[warpgiga]

Thja nu er det jo sjældent man har brug for at kende filnavnet på et billede? umidlbart kan jeg kun se 2 situationer:

1) hvis du ønkser at gemme billedet *(og der kan man jo lige så godt bare højreklikke og vælge gem billede)

2) Hvis du har skrevet websitet og ikke kan forstå hvorfor billedet ikke vises. (hvis du er udvikleren kan du lige så godt kigge i din sovs og rette det med det samme)

Så egentlig kan jeg ikke se hvorfor denne ns feature er så fed ? :o)

En anden ting er Ns kontrollering af frames ned på pixel niveau. Det kan lade sig gøre! Dog vil jeg ikke begive mig ud i en forklaring da dette er en længere historie som indeholder både notepad, photoshop, dreamweaver, lidt mere photoshop, smartsaver og en bunke andre programmer. Det er sågar lykkedes mig at lave et frameset der fungerede korrekt i både IE og NS hvor framesne blev brugt til at bygget en billed ramme op, hvilket kræver korrekt pixel behandling ! - Så det kan lade sig gøre, men jeg gør det aldrig mere det tog mig 10 timer at konvertere IE framesettet til NS !

Mange hilsner fra

Oscar Eg Gensmann
MsM Productions
Avatar billede warpgiga Nybegynder
17. maj 1999 - 15:49 #46
respons til [osaka_san]

1) Som udvikler er det ekstremt rart at man kan se img-filnavnet ved at højre klikke på det..  og nej man kan ikke bare kigge i sourcen, det kan jo være en source på 400+ linier, som man ikke selv har lavet.. ;)

2) Jeg har lavet masser af websteder med frames-pixel precision med netscape/ie.  Men man skal bruge JS, og det virker skummelt..
Netscape bør seriøst gøre noget ved deres frametags... en pixel er vel én pixel...? he he

kræver din løsning: notepad, photoshop, dreamweaver, lidt mere photoshop, smartsaver og en bunke andre programmer???.  lyder vildt ;)

dreamweaver er forresten meget godt, men HomeSite er bedst.. ;)

Fortsat god arbejdslyst ;-) - kommer forbi i morgen.. ;-)

MVH - Fini A. Alring - Framtidsfabriken Networkers A/S
Avatar billede warpgiga Nybegynder
17. maj 1999 - 15:51 #47
ismand: jep!! Jeg glæder mig netscape får lavet en Navigator applet ;)

så kan alle IE brugere også få noget for pengene ;) ha ha!
Avatar billede krogstrup Nybegynder
17. maj 1999 - 15:54 #48
warpgiga: Hvor har du evig ret!

HomeSite styrer for vildt !!!
Avatar billede padkjaer Nybegynder
17. maj 1999 - 17:37 #49
Jeg vil gerne lige høre om noget...:

Hvis Netscape er så go', hvordan kan det så være den ikke kan vise en så simpel ting some frames ordenligt?
Avatar billede tfnm Nybegynder
17. maj 1999 - 17:39 #50
Internet Explorer 5.0 fra Microsoft er i øjeblikket den bedste, når snakken går på stabilitet og hastighed.
Jeg tør dog ikke afvise, at Netscape Navigator 5.0 også har en masse gode nyheder til os.
PS.: Personligt holder jeg på Microsoft!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. maj 1999 - 18:08 #51
warpiga>> tak for javascript tippet ;-)
Avatar billede jumper Nybegynder
17. maj 1999 - 22:29 #52
krogstrup://du-tager-så-evindelig.fejl

bgproperties=fixed var en hjemmelavet feature fra Microsoft. Den var kun nyttig at anvende i IE 3.*. Fra IE 4.* og Netscape 4.*, og op, kan du bruge Dynamisk HTML (layers) til at opnå akkurat det samme, og meget mere, så det virker, og ser ens ud, i begge browsere.

Warpgiga://Du-har-så-evindelig.ret

IE er ALT for fejltolerant over for både HTML, Javascript, CSS, XML, og alt andet!

Det er også grunden til at (nogle) folk hader Netscape. Den er ikke fejltolerant!
Hvis folk kunne acceptere det, kunne det måske være vi fik hjemmesider at se, der kunne vises i alle browsere.

Jeg lever også af at kode HTML og Javascript. Jeg er især begyndt at programmere meget Dynamisk HTML. Du ved, HTML+Javascript(layers)+CSS. Og det er faktisk forholdsvis nemt at få det til at virke i begge.
Hvordan? Du skriver det så det virker i Netscape, og tilføjer lidt forkert kode, der kun udføres under IE ;)

isman://svar.paa.css

Du har ret. IE 4.* og 5.* understøtter flere CSS elementer end den nuværende Netscape gør. Samt et par selvopfunde, hvilket er typisk Microsucks. De har en vane for at tilføje egne ting, dog ikke altid med godt resultat ( se f.eks. JScript).
Vent på Netscape 5, den sparker røv! Selv beta'en er for lækker :)

browserdiskussion://åh-nej.det-er-tid-til-en-lang-debat.nu

Det er ikke noget nyt for folk, at Microsucks er et monopoliserende firma. Ned til mindste detalje forsøger de at få kontrol over hele pc-markedet.

Hvad der skræmmer mig er den tilsyneladende ligegyldighed overfor dette som folk udtrykker, når de beskriver IE som værende lækker.

Hele pointen med Internettet er at skabe et åbent netværk, hvor alle kan være med. Og lad os indse det, World Wide Web står for ca. 90% af al trafikken på Internettet. Resten fordeles ud på ftp, gopher, news, osv..
Hvis man ikke overholder de fælles spilleregler, som f.eks. HTML, bliver Internettet enten meget kaotisk eller meget monotomt.

Kaotisk, hvis alle hjemmesider kodes til forskellige browsere.

Monotomt, hvis alle hjemmesider kodes til én browser.

For mig at se bliver det et valg mellem at gå på glødende kål eller blive brændt levende. Begge dele er lige så destruktive overfor 'nettets åbne struktur.

morale://henvendt-til-browserfirmaer.nu

Overhold de fælles spilleregler, og vind markedet på brugervenlighed, hastighed og ekstraprogrammer.

jumper://takker-af-nu

Hovsa, det blev dælme en lang smøre. Tja, det gør vel ikke noget. Fra starten af var dette jo tænkt som en åben debat. Og dette var mit debat indlæg ;)

I'm outta here

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
17. maj 1999 - 22:31 #53
Tja, mange kommentarer, men jeg fik først læst mail her til aften, p.g.a. Microsoft Outlook Ekspress der var gået ned :)

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
17. maj 1999 - 22:38 #54
m
Avatar billede janbb Juniormester
30. maj 1999 - 00:32 #55
En ting der har fået mig til at "sværge" til MS IE er den
måde de gemmer de "foretrukne"
nemlig som URL-filer, der er
lige til at sende kopiere eller
flytte (især det).Dette giver et "solidt" indtryk i mine øjne.
Netscape har anbragt de "foretrukne"
i een (1) HTML-fil, med links, hvilket
virker lidt primitivt, selv for en med mit banale grundlag, desuden synes jeg
det virker meget sårbart rent "fil-mæssigt".Jeg tvivler ikke om/på at
der er mange andre ting der er gode i Netskape, men blandt andet er jeg ganske uopfordret blevet påtvunget
deres AOL og den ligger og irriterer
mig som en slags "bug" jeg ikke tør
slette.Iøvrigt virker "de" osse på
andre måder "påtrængende" med remindere
og cockies som jeg ikke bryder mig om.
Men iøvrigt har deres email-program
en feature med at give nogle standard-
oplysninger i starten af meddellesen
som jeg ved MS outlook osse kan, men jeg
har bare ikke formået at få den til det,
det vil jeg overveje at bruge som et spørgsmål.Til sidst vil jeg sige at composer er helt souveræn og frontpage express kan slet ikke være med.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 04:10 #56
janbb>> du kan selv se... IE gemmer bookmarks på en windows-minded måde, netscape gemmer dem på en www-minded måde....

det siger vist alt
Avatar billede warpgiga Nybegynder
30. maj 1999 - 20:31 #57
JanBB: Det første du skal gøre er at gå ind i AOL messenger's setup, og afkrydse at du IKKE vil have at den starter op under win boot.
Det næste er at sætte NS op til at acceptere alle cookies (hvis du mener de er "påtrængende"). Så er du klar!
Mht bookmark-filer kontra URL-filer,
giver jeg CyberEsben HELT ret.. dog mener jeg godt at man kunne lave en standard for URL-filer som JanBB så smukt kalder dem ;) - Vi ses!
Avatar billede skg Nybegynder
30. maj 1999 - 20:34 #58
endnu en standard ?
Avatar billede janbb Juniormester
30. maj 1999 - 21:18 #59
Tak til warpgiga for at fjerne min aol-bug.
Avatar billede skg Nybegynder
30. maj 1999 - 21:21 #60
du er helt klart en bruger....

det der med at man skal indtaste alle mulige ting i Netscape før man kn bruge den er sgu da oxo noget fis.... hvad helvede kan man bruge det til ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 21:26 #61
det er faktisk noget af det eneste der irriterer mig ved NS4... at deres AOL kommer op under opstart og den der fucking Feedback Agent...

men de er nemem at slå fra :-)
Avatar billede skg Nybegynder
30. maj 1999 - 21:28 #62
der er ikke noget der irriterer mig ved IE - da slet ikke IE5.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 1999 - 21:33 #63
skg>> indtaste alle mulige ting?

den spørger sådan set bare om din mail server osv. så du kan bruge netscape med det samme...
Avatar billede tommygun Nybegynder
23. juli 2001 - 11:30 #64
Ha! I tar\' alle sammen fejl.
Hvis jeg var jer ville jeg mutte over til www.opera.com og downloade Opera, det er den eneste browser hvis du er webdesigner + den skulle være mere sikker og hurtigere.
Jeg personligt bruger den altid når jeg laver webdesign, passer tingene i den passer de i IE & Netscape + det er den eneste browser der fuldt ud understøtter W3.org standarten :)
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
13. februar 2006 - 12:05 #65
Pænt gammel tråd ellers.... :-)