Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
21. juni 2012 - 17:55 Der er 11 kommentarer

Skærmen bølger når jeg gamer?

Her den sidste uge er min skærm begyndt at lave nogle bølgeagtige linjer imens jeg spiller spil. Det kan være alt fra små til store spil, men det er meget irriterende.

Jeg har tjekket om det var løse forbindelser, men det var ikke tilfældet.

Jeg har læst rundt kort på andre sider at det kan være fordi der er strøm i andre ting omkring min skærm/pc så har fjernet alt hvad der kunne forstyre, men problemet er der stadig.
21. juni 2012 - 21:20 #1
Bærbar eller 'løs' skærm ?

---

Husk dine tidligere spørgsmål ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Nogetomnoget
Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
21. juni 2012 - 21:31 #2
Stationær, så løs skærm.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
22. juni 2012 - 00:19 #3
Det er formentligt et stik der er vendt forkert.
Et af dine stik på samme gruppe, som din computer er vendt forkert.
Det kan for mange lyde forkert at man kan vende vekselstrømstik forkert, men det kan man altså.
Det kan måles, men det er vist lidt besværligt, så det nemmeste er at pille alt fra og så sætte det til en efter en.
Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
22. juni 2012 - 13:49 #4
Hvad med du med om det er vendt forkert, jeg har lige prøvet at tage alt fra og sætte det sammen igen men problemet er der stadig.
Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
22. juni 2012 - 14:09 #5
Vil lige tilføje at jeg har prøvet med 2 forskellige stikdåser, 2 forskellige kontakter. 2 forskellige skærme. Og det samme sker stadigvæk.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
23. juni 2012 - 14:12 #6
Du kan rent faktisk vende et strømstik forkert i stikdåsen eller stikkontakten, hvis der ikke er jordben på stikket.
De fleste elektriske enheder bliver ikke berørt af dette, men lyd og billed kan blive berørt af det.
Det behøves bare være et stik der vender forkert for at du får støj på strømmen.
Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
23. juni 2012 - 20:45 #7
Jeg prøvede forleden at tage dem ud vende dem osv. men der skete ingen ændring. Er der en måde jeg kan se hvordan de skal vende?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. juni 2012 - 13:58 #8
Det er desværre ikke nok at vende dem alle om.
Det kan være et enkelt stik elelr flere af dem, der vender forkert.
Det kan også være en enhed, der sidder på et helt andet strømudtag, men på samme sikringsgruppe.

Den dyrere løsning er at købe et netstøjfilter, men har man mange enheder, så bliver det hurtigt dyrt at sikre disse og det vil så i stedet være bedre at sikre støjkilden, men så skal den igen findes.

Endelig er det ikke helt sikkert at det er det der er fejlen, men det lyder som om det du ser er en 50hz støj på en skærm, der ikke kører i samme frekvens, hvilket giver en rullende/bølgende effekt.
Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
25. juni 2012 - 11:19 #9
Er det ikke nok bare at købe et trebenet stik? og tilføre jord til stikket?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
25. juni 2012 - 17:49 #10
Et trebenet stik sidder altid rigtigt, men er der bare et tobenet stik på samme gruppe, som vender forkert, så kan det sende støj ud på den gruppe og det bliver så muligvis fanget af de andre enheder tilsluttet.
Avatar billede Nogetomnoget Nybegynder
30. juni 2012 - 12:32 #11
Det kan godt være jeg virker til at være tabt bag en vogn. Men jeg kan stadigt ikke se hvad jeg skal gøre for at løse problemet. Skal jeg vende stikkende om, købe et eller andet. Sende den til reperation? Bare så jeg har et eller andet at gå efter.