Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
21. juni 2012 - 08:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Permissions over share

Hej
Jeg er igang med en opgave, hvor jeg skal lave et netværk på 2 computere og 1 server (som er en normal computer). De skal hver have nogle brugere, og de skal hedde det samme på alle computere, fordi jeg arbejder med WORKGROUP.
Jeg skal nu lave permissions for, hvad de forskellige brugere må på deres mappe, på netdrevet.
Jeg har bare det problem, at jeg siger at fx kontor 1 mappen kun må bruges af kontor 1 brugere. Det virker også fint på min server, men når jeg går ind på en anden computer, og så ind på netværksdrevet, kan jeg gøre lige det jeg passer mig.

Jeg er ikke Administrator når jeg prøver det, og jeg brugte hele dagen på at finde fejlen her i går.
Jeg tjekkede også Group Policey for at se om der var noget ændret, og det var der ikke...
Nogen der har en idé?

Hilsen Niklas
Avatar billede Mickz Nybegynder
21. juni 2012 - 16:44 #1
Hej Niklas

Det skulle vel ikke være Afsluttende grundforløbseksamen til IT-Supporter du er i gang med? :P

Anyway husker selv det lille issue og du er inde på noget af det rigtige med NTFS permissions men du burde måske også lige kigge inde i sharing - advanced sharing hvor der også ligger permissions.
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
26. juni 2012 - 13:23 #2
Jeg fandt ud af det.. tak for hjælpen xD
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
26. juni 2012 - 13:24 #3
Mange tak
Avatar billede Mickz Nybegynder
26. juni 2012 - 14:17 #4
hehe godt så - og held og lykke med eksamen :)