Avatar billede blue_sea Nybegynder
18. juni 2012 - 17:49 Der er 8 kommentarer

Sletning af filer fra USB-nøgle

Jeg ville have oprettet dette under 'Andre', men der var ikke noget link at klikke på!?

Når jeg sletter en fil fra min USB-nøgle, ligger der efterfølgende ikke noget i papirkurven. Så hvor bliver den af?
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2012 - 17:56 #1
En sletning hvor en fil ender i papirkurven, er reelt ikke en sletning, men blot en flytning. Først når papirkurven tømmes, vil filen blive slettet.
En sletning fjerner referencen til filen. Filen kan derved ikke  længere findes på normal vis, og pladsen på enheden frigives. Filen kan i dette tilfælde stadig genetableres med det rette værktøj. Først når pladsen er blevet overskrevet med ny data, er filen helt slettet.

Når du sletter en fil på en USB-nøgle, tager den ikke en tur omkring papirkurven. Her springer systemet direkte til næste punkt, og sletter referencepunktet, hvorved pladsen frigives.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
18. juni 2012 - 17:58 #2
Altså befinder den sig, hvis jeg har foprstået det rigtigt, stadig på USB-nøglen?
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
18. juni 2012 - 20:05 #3
Ja i teorien er den stadig på din USB-nøgle, men der er ingen garantier (i praksis kan dele af den allerede være overskrevet).

Men er det fordi du gerne vil have den igen, så er der rimeligt gode chancer (men så skal du stoppe med at bruge USB nøglen med det samme).

Mvh

Morten
Avatar billede pstidsen Novice
18. juni 2012 - 23:07 #4
Og efter du er stoppet med at bruge USB stikket skal du søge efter filen med Recuva og Piriform.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
19. juni 2012 - 02:28 #5
Ok. Tak for diverse info. Jeg skal nu ikke gendanne noget. Var bare nysgerrig efter at vide hvordan det fungere.
Avatar billede pstidsen Novice
19. juni 2012 - 08:22 #6
Husk at lukke ved at bede den/dem der har hjulpet med svaret om at lægge et Svar som du kan acceptere.
Avatar billede Hans Mester
19. juni 2012 - 12:48 #7
Den omtalte reference svarer til sidetallet i en bogs indholdsfortegnelse. Når filen slettes, viskes tallet ud. Selve siden med indholdet findes stadig og vil kunne genskabes (indtil den dag, hvor siden bliver brugt til at gemme noget andet).

Først når papirkurven tømmes, bliver tallet visket ud :-)
Avatar billede blue_sea Nybegynder
19. juni 2012 - 23:57 #8
Okay.

Tak for svarene.

Læg svar...