Avatar billede bamsen Novice
18. juni 2012 - 12:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Synology har formateret mine harddisk, hjælp!

Min Synology DS211 har været defekt og jeg har fået helt ny retur, satte den gamle harddiske ind, desværre begyndte den at formatere disse. Deri lå masser af mine billeder fra barndommet og data :-(

Det er virkelig dumt, ser først bagefter i manualen at det sker automatisk. Hvorledes gør jeg for at genetablere dem sikrest muligt? Hvis det overhoved lader sig gøre?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 12:32 #1
Prøv med denne her. MEN nu må du ikke installere den på samme partition, som du vil redde data fra, for så  bliver nogle af dem overskrevet og så er det sket med dem.http://download.cnet.com/Easeus-Data-Recovery-Wizard-Free-Edition/3000-2248_4-75184619.html?tag=mncol;1
Den findes også som professioelt købe program.

http://download.cnet.com/Easeus-Data-Recovery-Wizard/3000-2248_4-10880816.html?tag=mncol;2
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 12:39 #2
Pa. du behøver ikke at udfylde skemaet med navn osv. bare fjern fluebebet og gå videre.
Avatar billede Blandy Praktikant
18. juni 2012 - 12:40 #3
Det er et udemærket program. Har selv brugt det en enkelt gang. Det tog noget tid, men det fandt alle billeder efter de var blevet slettet og formateret.
Avatar billede bamsen Novice
18. juni 2012 - 12:49 #4
Lækkert, hvis jeg kobler den på min PC, finder den harddisk men den figurerer ikke over "Denne computer" med et drev bogstav men går jeg ind i harddisk paratition (Admin) kan jeg se dem, men de er lidt anonyme, ville denne program du henviser til kunne finde den selv om den ikke har fået tildelt en drev bogstav?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 12:54 #5
Når den findes i Diskhåndtering, højreklikker du på den, og giver den et  drevbogstav, så den kan ses i Denne computer.
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2012 - 13:45 #6
#4 Synology bruger EXT3/4 så de vil ikke uden videre kunne mountes i Windows.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 14:32 #7
Vigtigt input må man sige. Jeg vidste ikke at Synology var en Linux.
Avatar billede bamsen Novice
18. juni 2012 - 17:05 #9
Ser det sort ud for mig?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 17:29 #10
Det jeg skriver nu er IKKE et råd men en oplysning. Man kan godt formatere den EXT harddisk til NTFS så windows kan se den, MEN jeg ved ikke hvilken indflydelse det vil have på dine data.

Hvis dine data har tilstrækkelig stor værdi for dig, så findes der firmaer som har specialiseret sig i at redde data, men det er dyrt.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 17:34 #11
Du kan jo risikofrit boote op på en Live-CD som f.eks. Ubuntu, og prøve om den kan se noget.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2012 - 20:33 #12
Nå det er nok gået i stå her.
Men jeg kan desværre heller ikke bidrage med mere, så jeg hopper af. M.v.h.
Avatar billede bamsen Novice
26. maj 2013 - 15:20 #13
Svar