Avatar billede RonnieODIN Praktikant
18. juni 2012 - 07:48 Der er 1 løsning

Knas med opslag

Hej alle,

Jeg har lidt problemer jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg skal lave en reservedelsdatabase.

Jeg har en tabel med en række forskellige opslag. Denne tabel vil jeg gerne oprette en søgefunktion for. Jeg skal blandt andet kunne søge i opslagsfelterne.

Brugerne af databasen i disse felter fx kan se kunde og producent. Problemet er jo så, at opslaget gemmer ID-nummeret i tabellen. Det vil ikke være brugervenligt, at søge på da det ikke siger brugerne noget.

Hvordan kan jeg komme omkring dette?

Det skal også lige siges, at jeg er meget ny i Access og dermed på ingen måde en ørn til det.

På forhånd tak for hjælpen.

- Ronnie.
Avatar billede RonnieODIN Praktikant
18. juni 2012 - 13:22 #1
Jeg har løst problemet ved, at medtage de tabeller der var henvist til i min overordnede tabel med opslag i min søge-forespørgsel. På denne måde virker min søgning helt perfekt.