Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 16:15 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Virus eller hvad

Jeg har en mappe der hedder com1, jeg ved ikke hvor den kommer fra, men jeg kan ikke slette den.
Jeg prøvede så og oprette en mappe der com1 et andet sted, det kan jeg ikke, der siger at den allerede er det, også com2, com3 helt til com9.
Hvad sker der lige for min computer.

Jeg har kørt virusscan, men den finder intet.

En som en ide om hvad den lige fejler, og hvad man skal gøre?
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
08. august 2001 - 16:36 #1
Hvor ligger mapperne?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2001 - 16:36 #2
hvad er der i mapperne ??
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 16:37 #3
den ligger i c:\\upload\\com1
der ligger ikke andre mapper
men når jeg prøver f.eks. at lave en mappe der hedder com1 i c:\\ siger den at den findes
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 16:37 #4
ingen ting
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2001 - 16:51 #5
aha jeg gætter på at du har en ftp server...
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 16:54 #6
Ja, men det er der jo intet ulovligt i!

og det eneste jeg har fået uploadet en, patch.
det var godt nok 5min før end den mappe er lavet.
men det var nu ikke så meget hvordan den var kommet, det var mere hvordan den kommer væk!
jeg køre win2k med ntfs, hvis det er til nogen hjælp.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2001 - 17:07 #7
nej nej det siger jeg heller ikke - jeg har bare hørt det der med mapper der er svære at slette i forbindelse med ftp servere.

prøver lige at finde noget om det...
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. august 2001 - 17:25 #8
Hvilket OS køre du?

Jeg ved ikke hvordan du har fået lavet com1-mappen ... ?

Men jeg mener at com1 er et resaveret system navn (til com-porten), så derfor kan man heller ikke oprette en mappe som hedder dette. På et tidspunkt, var der nogen som fandt ud af at man kunnce crashe et system, ved at skrive com1\\lpt (eller noget i den til) i en dos boks. Dette skyldes at Windows så kaldte på lpt porten inden i com porten og dette kunne det ikke lide.
Der er en patch til denne fejl....

Men dit problem med com1-mappen.... kan du rename den og så slette den, måske?
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. august 2001 - 17:26 #9
Heheh, du går jo helt amok, når vi skriver noget med \"FTP server\" heheh
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 17:26 #10
jeg køre win2k

jeg prøver lige
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 17:30 #11
Jeg kan ikke få lov til at rename dem :(
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2001 - 17:34 #12
prøv attrib -R -A -S -H com1 /s /D
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. august 2001 - 17:34 #13
Okay, problemet skulle heller ikke være der i Windows 2000.

Men ellers var det \\con\\con (mener jeg) at man skulle skrive for at dræbe Windows

Jeg kan heller ikke oprette mappen \"com1\". Det tyder meget på at dette ER en speciel enhed (com1) - men som er blevet oprettet på én eller anden måde af et eller andet program (din FTP server, hvor én af dine venner ville være sjov).
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 17:37 #14
oki, jeg har nu på magisk vis fået lov til at lave mapper som hedder comX, så nu har jeg også com2 og com9

og nej det er ikke en på min ftp der har lavet det, og hvis det var. svare det heller ikke lige på hvordan man sletter den.
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. august 2001 - 17:43 #15
Jeg siger heller ikke hvordan du kan slette dem... Jeg har før set programmer oprette mapper/filer, som Windows ikke selv mente var lovlige. Der var én her på eksperten, som havde lavet et MEGET langt filnavn igennem et CD-Ripper program. Her kunne han heldig vis rename mappen. Han kunne ikke slette eller flytte den.

Det kan jo godt være at det er igennem FTP serveren at mappen er blevet oprettet.
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 17:51 #16
jelzin101
jeg går ud fra jeg skal skrive det i commandpromt
men det virker ikke
attrib -R -A -S -H com1 /s /D
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 17:52 #17
ups forkert prøver igen
den skriver
C:\\Ftp\\Upload>attrib -R -A -S -H com1 /s /D
Path not found - \\\\.\\com1\\
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2001 - 17:56 #18
prøv uden /s
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 17:57 #19
virker stadig væk ikke

C:\\Ftp\\Upload>attrib -R -A -S -H com1 /D
The /D switch is only valid with the /S switch.

C:\\Ftp\\Upload>attrib -R -A -H com1 /s /D
Path not found - \\\\.\\com1\\

C:\\Ftp\\Upload>attrib -R -A -H com1 /D
The /D switch is only valid with the /S switch.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2001 - 18:03 #20
prøv at give en bestemt brugerkonto adgang til at slette ting i upload folderen, log ind som denne og prøv at slette det den vej.
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 18:07 #21
alså du mener via. min ftp
har jeg også prøvet men den siger bare den ikke findes
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2001 - 18:08 #22
mappen eller hvad ???
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2001 - 18:08 #23
prøv med PASv
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 18:09 #24
ja, alså jeg kan godt se den men når jeg så prøver at slettet den vil den ikke
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 18:11 #25
hvad er PASv??
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. august 2001 - 21:40 #26
Prøv at give slette rettigheder på FTP serveren og så slet det der! Jeg tror stadig at det er serveren som har oprettet filen ... :-)
Avatar billede tubii Nybegynder
08. august 2001 - 22:35 #27
det har jeg jo skrevet jeg har prøvet og det virker ikke!
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. august 2001 - 06:43 #28
Dohh. ... det kan jeg jo også se nu .. :-)
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
11. december 2001 - 19:51 #29
ok er ikke helt sikker på det her men det hjalp ved et slags problem der ligner det her.
Når mappen ligger under C:\\upload\\ eller hvad det nu var så kopier alt hvad du skal gemme under \\upload\\ til en anden mappe. Slet derefter mappen upload med undermapperne com1, com2 o.s.v.
Virker det?
Avatar billede tubii Nybegynder
12. december 2001 - 00:26 #30
Nej det virker ikke det har jeg prøvet.

Men jeg har også geninstalleret siden, så jeg kan ikke svare på nye ider om de virker, kun på hvilke gamle jeg har prøvet som ikke virker!
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. december 2001 - 06:52 #31
Så luk spørgsmålet...
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
12. december 2001 - 08:11 #32
Ok men luk lige spm.
Avatar billede tubii Nybegynder
12. december 2001 - 13:45 #33
Det vil jeg også gerne gøre, men har ingen ide om hvordan jeg gør det
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. december 2001 - 15:13 #34
Du laver et svar, og acceptere dette - der er desværre ikke nogen mere advanceret måde at gøre det på.
Avatar billede tubii Nybegynder
12. december 2001 - 15:20 #35
Slut...

Da jeg har geninstalleret