Avatar billede HIDI Praktikant
16. juni 2012 - 20:31 Der er 2 kommentarer

Virker 'WD My Passpoert Essential 1tb USB 3' med de nye Macbook Pro?

Hej.

Jeg køber snart en ny Macbook Pro som jo har de nye USB 3 porte. Samtidig vil jeg også købe en ekstern HDD og er faldet over 'WD My Passpoert Essential 1tb´ med USB 3.

Spørgsmålet er så om denne eksterne HDD´s USB 3 er kompatibel med Macbooken´s USB 3 port?

For jeg har læst, at der er en anden model af ovenstående HDD som er formateret til Mac OS, og dermed har kompatible drivers, men den har kun USB 2. Den første nævnte HDD kan dog re-formateres så driveren også virker, men så er det bare om USB 3 virker?

Nogen som evt. har erfaring med denne HDD med Macbook´s som ved hvad de snakker om.
Avatar billede swiatecki Novice
16. juni 2012 - 20:49 #1
Du kan fint benytte overstående HDD med en MBP. Det eneste du muligvis skal gøre er at formatere disken, men dette kan nemt gøres fra mac'en.
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. juni 2012 - 20:50 #2
Ja, den virker.
De to harddiske du omtaler er sandsynligvis ens, bortset fra formatteringen.
Der er ikke drivere på disken - de er i operativsystemet.