Avatar billede Danili Nybegynder
15. juni 2012 - 22:18 Der er 7 kommentarer

kablet internet disconnecter når toilet lyset slukkes

Lige til at starte med så folk ikke tror jeg er ny i brancen:
Jeg har datatekniker, it-supporter og datalog uddannelse...
Og problemet er gennem testet.
Vores playstation 3 som er koblet VIA kabel til til routeren fra fullrate disconnecter hver gang lyset på vores toilet slukkes hvis lyset vel og mærket har stået tændt over 1min (vi har taget tid på det under testningen).
Det er ikke en joke og jeg troede heller ikke selv på det da jeg først fik det af vide.
Routeren og playstationen står begge i stuen hvor man skal igennem en gang for at nå til toilettet, den eneste forbindelse jeg ser er sikringshuset. Det er ingen ændring i lys dioderne på routeren når det sker og jeg har ikke adgang til loggen. Men pointen er at playstationen disconnecter og connecter få sekunder efter igen men længe nok til at man dropper ud af sit spil når toilet lyset slukkes efter at have været tændt over 1min, hvorfor?
Avatar billede theincomlive Praktikant
17. juni 2012 - 01:35 #1
Har du prøvet at smide router og ps3 over på en anden el-fase
Avatar billede theincomlive Praktikant
17. juni 2012 - 01:38 #2
det er også det man kalder et statisk charge på engelsk
Avatar billede Danili Nybegynder
17. juni 2012 - 03:21 #3
I sikrings boxen er der 2 sikrings huse med 3 sikringer i hver (en til komfuret og en til resten af lejligheden).
Har prøvet at smide både playstation og router rundt i lejligheden dog med samme resultat.
Hvis det er det man kalder et statisk charge på engelsk hvad skyldes det så og hvordan undgåes det?
Avatar billede Danili Nybegynder
17. juni 2012 - 03:24 #4
I sikrings boxen er der 2 sikrings huse med 3 sikringer i hver (en til komfuret og en til resten af lejligheden).
Har prøvet at smide både playstation og router rundt i lejligheden dog med samme resultat.
Hvis det er det man kalder et statisk charge på engelsk hvad skyldes det så og hvordan undgåes det?
Avatar billede Danili Nybegynder
17. juni 2012 - 03:44 #5
Hele lejligheden køre på samme sikrings hus bortset fra komfuret, så ser ikke hvilken forskel det ville gøre?
Men hvordan opstår problemet og hvordan løser jeg det?
Avatar billede Danili Nybegynder
17. juni 2012 - 04:04 #6
I må undskylde dette 4linge kommentar spor jeg er gået igang med men dobbelt posten stammer fra at jeg lige ville opdatere tråden fra min mobil men da den ikke ville vise at kommentaren var oppe allerede og sidste 2 er fra computeren (1 for at forklare lidt mere og en da jeg syntes resten skulle undskyldes kræftigt som så er denne)
Undskyld Undskyld :( evt. moderator/admin må meget gerne rette
Avatar billede theincomlive Praktikant
17. juni 2012 - 19:55 #7
har du et gammelt relæ/sikrings-hus hvad med løs forbindelse ved elpæren på toilettet, jeg tror faktisk jeg vil råde dig til at få en elektriker til at se på det,

statisk charge er nærmere sagt
statisk afledning på dansk
det kan godt hænge sammen med løse forbindelse,

lidt som når man tænder en pære så slår fm radioen ud med en kort skræten lyd