Avatar billede joab Nybegynder
08. august 2001 - 16:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Internetforbindelse via MS Proxy 2 unden klient inst.

Jeg har en bærbar der kører Win ME og skal have sin internetforbindelse igennem en MS Proxy server 2.

Det hele virker fint når jeg har installeret klientprogrammet.
Problemet er bare, at når den ikke er på netværket kan jeg ikke lave forbindelse via et modem til internettet, da proxyklienten ikke tillader en sådanne forbindelse uden om serveren.

I Win NT og 2000 har man mulighed for at slå WPS fra i kontrolpanelet og så genstarte maskinen, men denne funktion er ikke i Win ME. Ikonet er der ikke.

Er det muligt at lave en forbindelse igennem en Proxy 2 UDEN at installere klienten?.

Jeg er klar over at jeg kan lade være med at installere klienten og så angive proxyadressen under forbindelse i IE, men så kan jeg ikke publisere frontpage web.
Det er faktisk kun IE der virker fint på denne måde.
Avatar billede erp Nybegynder
06. september 2001 - 00:28 #1
Du har 3 muligheder for at gå gennem Proxy2, nemlig HTTP-Proxy, Medflg. klient, og Socks4 (Port 1080 default)
Da medflg. klient også er en socks klient, er det vel reelt kun 2, MEN hvis du kan opsætte dit uploader program til SOCS, er det en mulighed.
Andre muligheder er at installere en SOCKs klient (ikke MS), der har mulighed for at opsætte hvilke IP adresser du ønsker der skal køre socks og hvilke der ikke skal. (F. eks. en socks klient fr Hummingbird)
An anden mulighed er at benytte MSP klienten fra en MS-ISA server (Det virker, og den kan enables/disables \"on the fly\"), men jeg er ikke klar over hvordan licens bestemmelserne er her.
Mvh. Eric.
Avatar billede joab Nybegynder
06. september 2001 - 10:04 #2
Til andre er linket til klienten her:

http://www.hummingbird.com/products/nc/socks/index.html