Avatar billede jul1010 Nybegynder
15. juni 2012 - 19:33 Der er 5 kommentarer

hp pavilion dv7 starter men er sort skærm og når den starter går den i stå...

Hej jeg har som sagt en computer ved navn hp pavilion dv7-3010so...
Her i starten havde jeg problemer med at den bare gik i stå når jeg spillede fx... Men efter det havde varet en periode begyndte den også ikke at kunne tænde i noget tid efter at have slukket den når den gik i stå. Nu står jeg med det problem at den er nået det værste punkt... Den vil ikke starte og hvis jeg er så heldig at den starter,
har jeg ikke særlig lang tid at gøre noget på den, inden den går i stå og jeg skal lukke den igen og vente timer før jeg kan starte igen...-.-

Jeg har boot diske, men de virker selfølgelig ikke... Jeg har BIOS
den kan jeg ikke nå ind på-,-

Det er en windows 7 home premium

Please hjælp mig:-(
Avatar billede MikkelHviid Nybegynder
15. juni 2012 - 20:01 #1
kort:
Den slukker fordi temperaturen i din bærbar bliver for varm. Dette er for at den ikke bliver ydeligere skadet.
Hvis der er garanti, udnyt den og forklar dem problemet.
Kan være fordi blæseren ikke kørte 100% fra starten af.

Ellers vis du har god forstand på at skille en bærbar af, kan du gøre dette, for selv at rense den. Du skal bare en dåse komprimeret luft.
Vil anbefale du gør en dybde gående rensning af bærbaren, når dit problem er så slemt, altså skille den af og rense det hele.

Ellers kan du bare rense den gennem udluftning slotten, dette vil burde hjælpe lidt.

Et godt råd, brug din bærbar på et rent bord, uden det store støv osv.
Hav den ikke på dine lår. (dette kan også senere hen give laptoplår)
Avatar billede jul1010 Nybegynder
15. juni 2012 - 20:27 #2
Jeg vil prøve det:D Tak for hjælpen:D
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2012 - 20:45 #3
Sådan renser jeg min pc: Put en nål eller andet tyndt ned mellem rillerne så nålen holder blæseren fast. Pust med en kompressor blæseren ren for støv. Hvis man ikke holder blæseren fast vil blæseren larme meget efterfølgende.
Avatar billede jul1010 Nybegynder
15. juni 2012 - 22:24 #4
Jeg glemte at skrive at min computer også laver det der hvor den bare lyser og ser ud som om den er tændt, men skærmen er bare sort... og caps lock og num lock blinker. Det er det jeg mener med den ikke kan starte:-)
Avatar billede jul1010 Nybegynder
15. juni 2012 - 22:31 #5
Jeg har kigget lidt rundt og jeg vil sige det minder lidt om
ham hers problem: http://www.eksperten.dk/spm/957200