Avatar billede Sportsguden Nybegynder
15. juni 2012 - 00:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Langsom overførsel på lokalt netværk.

Hej alle eksperter!

Jeg har følgende problem som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg er kunde ved stofa og har der igennem deres trådløse router. Men da jeg lige har tilført mit netværk  en nas synology 212+ til musik og billeder og lager i det hele taget, og jeg ville gøre brug af muligheden for at tilgå den udefra fandt jeg ud af at det ikke kunne så ikke lade sig gøre med stofas router da man ikke kan få tilgang til den og portforwarde.

Så måtte jeg så ud og investere i en ekstra router, og valget faldt på en linksys e3200. Hvilket ogsåv irker super på nær en ting. Efter linksysen er sat til kan jeg kun overføre filer med en hastighed på 300 kb/s hvilket er enormt langsomt, fordi da jeg havde pc og nas siddende i stofas router, kørte det med en hastighed på 50-79 mb/s som det skal på et gigabit lan netværk.

Når jeg sætter kablerne tilbage i stofas router stiger hastigheden, og når jeg skifter til linksys falden tibage til det langsomme. Det skal lige siges at jeg køre win 7 på pc, og jeg har forsøgt med ftp og det er også langsomt.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe! Om det bare er en indstilling eller om router er defekt.

Med venlig hilsen
Brian Kristense
Avatar billede kimtheman Novice
15. juni 2012 - 21:52 #1
Har du slået router funktionen fra på mine sider ved stofa? Samt den trådløse funktion hvis den er aktiveret på stofas modem/ routeren.
Avatar billede Sportsguden Nybegynder
16. juni 2012 - 01:00 #2
Jep de er begge slået fra!
Avatar billede Sportsguden Nybegynder
18. juni 2012 - 20:24 #3
Når jeg overføre fra nas til pc kan jeg få omkring 10 mb/s men ikke mere end de 300 kb/s når det er fra pc til nas.

Kørte stikkende uden om den nye router og brugte stofas switch idag og testede forbindelsen og det gav 67mb/s og 62mb/s. Skiftede tilbage igen og fik samme langsomme hastighed.
Avatar billede kimtheman Novice
18. juni 2012 - 22:07 #4
Har du opdateret routeren med den sidste nye Firmware, 05/17/2012
Ver.1.0.04 (Build 1) ?

http://homesupport.cisco.com/en-eu/support/routers/E3200
Avatar billede kimtheman Novice
18. juni 2012 - 22:18 #5
Man skal jo mene, det er nogle porte i routeren der skal åbnes, så de peger til din Nas.
Så der kan komme hul igennnem...?

Har du åbnet de forskellige porte:

http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299&lang=dan
Avatar billede Sportsguden Nybegynder
18. juni 2012 - 22:36 #6
Ja firmware er opdateret.

Jeg oprettede til og starte med en DMZ zone og pegede på nas´en, men det er alt for risikabelt, så har jeg både via program i nas´en og manuelt åbnet porte uden held.
Avatar billede kimtheman Novice
18. juni 2012 - 23:06 #7
Hvad med DSM opdatering på din Nas?

Har du opsat porte med den indbygget EZ-Internet i din Nas?

http://www.synology.com/support/router.php?lang=enu
Avatar billede Sportsguden Nybegynder
19. juni 2012 - 07:44 #8
Ja jeg har opdateret softwaren på nas'en, samt kørt EZ-internet. Når jeg køre EZ-internet vil den ikke åbne for portene der høre til Windows filservice, men har så derefter været inde i routeren og åbne dem manuelt.
Avatar billede kimtheman Novice
19. juni 2012 - 11:31 #9
Ja vi er jo sikker på, det er din nye router der driller ikke?

Har du for sjov mulighed for, at sætte en anden router p,å og se resultatet deraf?

Eller skal man vel have fat i producenten til routeren og spørge der?
Avatar billede Sportsguden Nybegynder
19. juni 2012 - 12:15 #10
Jo det må næsten være routeren når det virker fint i stofa's.

Jeg har kun stofa's router og så en gammel smc switch.

Jeg var i chat med producentens chat den anden dag uden held. De kunne heller ikke hjælpe. Dvs vi blev afbrudt inden vi blev helt færdige, men der var efter en time så tror ikke de havde flere muligheder.
Avatar billede kimtheman Novice
19. juni 2012 - 13:38 #11
Ja, jeg havde så lånt en anden router af en jeg kender. Og var der hul igennem med denne. Så havde jeg byttet routeren til en anden. Og forlangt pengene tilbage.
Avatar billede Sportsguden Nybegynder
19. juni 2012 - 14:28 #12
Det tror jeg lige jeg vil forsøge.

Mange tak for din hjælp indtil videre. Jeg vender tilbage med løsningen.
Avatar billede Sportsguden Nybegynder
30. juni 2012 - 21:37 #13
Jeg har ikke glemt det, men har sent routeren ind til sælger og de har sendt den videre til producenten, så venter på og få besked. Men noget galt må der jo være når de har sendt den videre. :-( Træls og vente når man bare gerne vil have det til og virke.
Avatar billede kimtheman Novice
01. juli 2012 - 09:42 #14
Nej routeren sender de vel bare videre fordi de ikke selv yder support på denne. Men giver det videre dertil hvor de har indkøbt varen.
Avatar billede Sportsguden Nybegynder
15. juli 2012 - 17:14 #15
kimtheman: tak for hjælpen. Status blev at jeg fik en ny router, så nu køre det bare. Den anden har nok været defekt!
Avatar billede kimtheman Novice
15. juli 2012 - 23:17 #16
Det lyder da godt du fik styr på det.
Så ligger jeg da bare et svar hvis du vil af med lidt point.
Avatar billede Sportsguden Nybegynder
15. juli 2012 - 23:33 #17
Du har fortjent det. :-) tak for din tid og indsats! :-)