Avatar billede plasse Nybegynder
14. juni 2012 - 21:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Target problem

Hej,

Jeg har fundet et simpelt søge JavaScript på nettet som jeg sidder og leger lidt med. Problematikken går på at søge resultatet åbner i nyt vindue. I nedenstående eksempel åbner resultatet dog i en iframe.
Fra iframen kunne jeg godt tænkte mig at når man trykker/åbner links, åbnes de med "target _top" men kan ikke liiige få det til at virke.

Nogle der kan hjælpe?
Tak!

KODE:

<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
var item = new Array();
// "Page Name","path","Page Title","Many,Key,Words","Descriptive Comments"
c=0; item[c]=new Array("bone.html","","One Forside","one,index,start,home,front","Gammel One forside.");
c++; item[c]=new Array("licens.html","","licens","licens,godkendelse,contact,email,who","Licens detajler omkring Wordpress.");
c++; item[c]=new Array("readme.html","","Læs mig","read,læs,where,similar,friends","Brugsanvisning til Wordpress.");
page="<html><head><title>Søge resultater:</title></head><body bgcolor='white'><center><table border=0 cellspacing=10 width=80%>";
function search(frm) {
win = window.open("","frame-search",scrollbars");
win.document.write(page);
txt = frm.srchval.value.split(" ");
fnd = new Array(); total=0;
for (i = 0; i < item.length; i++) {
fnd[i] = 0; order = new Array(0, 4, 2, 3);
for (j = 0; j < order.length; j++)
for (k = 0; k < txt.length; k++)
if (item[i][order[j]].toLowerCase().indexOf(txt[k]) > -1 && txt[k] != "")
fnd[i] += (j+1);
}
for (i = 0; i < fnd.length; i++) {
n = 0; w = -1;
for (j = 0;j < fnd.length; j++)
if (fnd[j] > n) { n = fnd[j]; w = j; };
if (w > -1) total += show(w, win, n);
fnd[w] = 0;
}
win.document.write("</table><br>Antal resultater fundet: "+total+"<br></body></html>");
win.document.close();
}
function show(which,wind,num) {
link = item[which][1] + item[which][0];
line = "<tr><td><a href='"+link+"'>"+item[which][2]+"</a><br>";
line += item[which][4] + "</td></tr>";
wind.document.write(line);
return 1;
}
//  End -->
</script>
</HEAD>
<BODY>
<center>
<form method=get action="java script:void(0)" onsubmit="search(this); return false;">
<tr><td><input type=text name=srchval value=""><input type=submit value="Søg"></td></tr>
</form>
<iframe src="" frameborder="0" width="0%" height="0%" id="frame-search"></iframe>
</center>
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2012 - 22:52 #1
<ole>

For det første er koden tussegammel - og så hænger den ikke sammen. Den bør du nok ikke spilde mere tid på. Find hellere noget mere moderne webkode at lege med  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede plasse Nybegynder
15. juni 2012 - 14:06 #2
Hej Ole,

Du har sikkert ret - koden er nok ikke skrevet igår..

Man er vel ikke så heldig du ligger inde med en kode som er mere up-to-date?
Det jeg søger er egentligt bare en søgefunktion som kan søge max. 10-15 sider igennem og returnere et link til pågældende side med søge resultatet..

:-)

/Lasse
Avatar billede olebole Juniormester
15. juni 2012 - 14:15 #3
Det er ikke en opgave, man løser med JavaScript. Normalt er søgbare sider bygget over en database, som man søger i med et serversprog
Avatar billede plasse Nybegynder
29. juli 2012 - 20:49 #4
Lukket uden svar.