Avatar billede BentTh Juniormester
13. juni 2012 - 16:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl:"VÆRDI"

Nogle forudsætninger bestemmer nogle beløbstørrelser. Resultaterne står i nogle bestemte celler. Summen af disse celler sammenlægges med "+celle", "+celle", og giver fejlmeldingen "VÆRDI", hvis en underliggende celle er blank.("Blanket af" i stedet for en mængde)
Hvis jeg anvender "=sum" fås ikke fejlmeldingen, men resultaerne i nogle uønskede celler medregnes.
Avatar billede x-lars Novice
14. juni 2012 - 11:08 #1
Hvis dine kilder står i A1, A2 og A3, kan du bruge denne formel, som tester cellen for indholdstype og kun bruger indholdet, hvis den finder et tal:

=HVIS(ER.TAL(A1);A1;0)+HVIS(ER.TAL(A2);A2;0)+HVIS(ER.TAL(A3);A3;0)
Avatar billede BentTh Juniormester
14. juni 2012 - 11:43 #2
Hej x-lars.
Det er fornemt -  det virker!
Vil du svare, så jeg har mulighed for at afgive point?
Venlig hilsen,
Bent Th.
Avatar billede x-lars Novice
14. juni 2012 - 12:39 #3
Herligt!