Avatar billede torstein Novice
13. juni 2012 - 09:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kun WIN7 på iMac.

Hej eksperter,

jeg ved godt at det er et spørgsmål om religion, og privat vil jeg ikke prøve at gøre det, men......

jeg skal bruge en 'lækkert' udseende computer, som har WIN som styresystem. Kan jeg købe en iMac, fjerne OSX og så installere WIN 7 fra bunden, så der kun er WIN på maskinen. EN løsning med WM Fusion, bootcamp og hvad det ellers hedder er ikke acceptabelt.

Kan der opstå hardwareproblemer i form af trådløse mus og keyboard?

Mvh Torstein
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2012 - 10:50 #1
Avatar billede KHHP Juniormester
13. juni 2012 - 11:09 #2
Det kan sagtens lade sig gøre at installere Windows som eneste styresystem på en iMac. Dog vil jeg alligevel anbefale bootcamp, da jeg personligt ikke kunne undvære Mac OS X efter at have brugt det i en lille uges tid i skolesammenhæng. Du kan godt installere Windows som det eneste, hvis du virkelig vil bruge mange penge på en iMac i stedet for at købe nogle af de flotte alternativer der findes.
Men for at installere Windows på Mac, skal du først ind i OS X og køre BootCamp Assistant og dernæst indsætte din Windows disk og genstarte. Nu har jeg aldrig prøvet at installere BootCamp på Mac før, men kun set tonsvis af videoer på nettet med hvordan man gør, men det er noget med at når den genstarter, skal du holde C-tasten nede på tastaturet og vente til den læser fra disk. Husk at trykke på en vilkårlig tast når det står på skærmen.
Bootcamp Assistant ligger i Programmer -> Hjælpeprogrammer
Denne video kan måske hjælpe, også selvom den er på tysk: http://www.youtube.com/watch?v=tuCr-KnXu0w
Avatar billede KHHP Juniormester
13. juni 2012 - 11:17 #3
Denne video kan måske også hjælpe: http://www.youtube.com/watch?v=DM45U0em0KE&feature=related
Avatar billede torstein Novice
13. juni 2012 - 11:54 #4
Jow, det er en billig lækker bærbar, men jeg skal bruge en stationær. Andre bud på en sådan?
Avatar billede KHHP Juniormester
13. juni 2012 - 13:06 #5
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2012 - 13:33 #6
#4: Nå, ja! Sorry!
Avatar billede torstein Novice
28. juni 2012 - 08:38 #7
KHHP: Smid lige et svar, så skal du få dine velfortjente point. Løsningen blev iMac, bootcamp og WIN7. Det kører - ikke mere end det, vil jeg sige som Mac mand, men imponerende med alle de drivere, som laves på en disc, som WIN så indlæser. Tak for hjælpen.
Avatar billede torstein Novice
28. juli 2012 - 10:43 #8
Nå, så lukker jeg.
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2012 - 10:53 #9
Torstein: Der er nogen der har et liv! Det er meget kort tid kun at give 2 timer til at lægge et Svar! Synes du skulle tage og oprette en ny tråd hvor du kan give KHHP hans velfortjente points.
Avatar billede torstein Novice
28. juli 2012 - 19:17 #10
Det gør jeg gerne, men nu er der gået en måned og to timer. Fik en reminder fra Eksperten. Derfor :o)
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2012 - 19:21 #11
Jeg undskyld! Jeg læste det som juli begge steder. Undskyld! :-)