Avatar billede ok4y Nybegynder
10. juni 2012 - 13:57 Der er 2 kommentarer

Mindre PC opgradering

Goddag,

Da jeg lige har købt to lækre 23,6 tommers Phillips LED skærme, tænkte jeg, at en lille opgradering af PC'en var på sin plads.

Min nuværende er en ren workbook og kan som sådan ikke noget:
CPU: Pentium Dual Core E5400 2,7GHz
Motherboard: Acer EG31M P35/G33/G31
Grafik: (ATI Radeon HD 5400 Series 512 MB
Ram: 2048MB DDR2

Jeg har købt disse nye ram: C141967 Kingston HyperX Blu DDR3 2x4MB (som jeg efterfølgende godt kan se hverken min CPU eller Motherboard kan klare).

Derfor tænker jeg at købe følgende motherboard: ASUS P5G41T-M LX
og følgende grafikkort: EAH6670/DIS/1GD5

Jeg ved godt at min CPU stadig ikke kan give rammene den rette ydeevne, men jeg gider ikke smide for meget i PC'en, da det hovedsageligt er til arbejdsbrug (excel) og en smule civilization..

Jeg er dog i tvivl om jeg lige skulle købe en ny køler og/eller strømforsyning og hvorfor en der passer?

Kan I rådgive mig i dette spørgsmål og evt. henvise til en køler og/eller strømforsyning der passer til mit setup?

Jeg vil max bruge en 400-500 kroner yderligere på disse to stykker hardware..

På forhånd tak
Nicolai
Avatar billede KHHP Juniormester
10. juni 2012 - 16:48 #1
Jeg ville anbefale en Intel Core 2 Quad Q6600 sammen med det nye motherboard.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juni 2012 - 13:47 #2
Selv den mindste I3 CPU yder bedre end Q6600, så jeg ville nok hellere gå efter et prisbilligt bundkort med DDR3 understøttelse og en I3.

Hvad skal den bruges til Grafisk? De nye onboard GFX er ganske OK så længe man ikke skal spille, så du kunne jo spare på den front.

I3 540 koster 661kr
Et bundkort 5-700kr
GFX kort alt efter hvad det skal bruges til