Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 12:45 Der er 5 kommentarer

Opgrader Gammel Computer?

Jeg har en gammel computer som jeg vil opgradere billigst muligt..
Oplysninger -

RAM - 512 MB DDR . 166Mhz
Processor/ CPU - AMD Athlon XP
Bundkort - Gigabyte Technology Co,. Ltd 7VM400M-RZ (Socket A)
Harddisk - 78GB Seagate
Grafikkort -64MB Nvidia Geforce3 Ti 200
OpertaingSystem - Windows Xp ( Det uægte ) Så der skal købes windows 7 til :)

Resten er vel ikke vigtige, hvis de er så skrive det så skriver jeg det gerne ned... :)

Den skal laves om til en gamer computer?
Hvad skal opgraderes? og hvor meget vil det koste mig?
Håber i kan hjælpe?

Den behøver ikke være en super Gamer computer bare standard..
Avatar billede juleulven Nybegynder
10. juni 2012 - 13:08 #1
Det lyder lidt urealistisk for, at være ærlig. Maskinen har temmelig mange år på bagen ....

men lad os høre lidt mere om dit behov inden vi dømmer noget ude eller inde...  :-)

hvilke spil har interesse? nævn et par navne
hvad er det budget? hvor mange penge forventer du at bruge?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 13:15 #2
Ehm...

Lad mig sige så her -

SPIL -

Minecraft
Sniper Elite V2
TF2

Og andre små spil..

Programmer -

Fraps
Windows Movie maker
Videoredigeren
Sån lidt af hvert programmer.. ikke særlig stor/tunge programmer..

Tænkte på mindst 4GBRAM..
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 13:16 #3
Ups.. Ehm budget er ca. 1500-2000kr Inklusive Nyt windows 7
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juni 2012 - 14:23 #4
Dine ram er så gamle at de for længst er udgået af produktion og de fleste lagre er tømt.
Dem der har rammen på lager sælger det til sindsygt høje priser, da de ved at der nogen gange er virksomheder, der har en maskine de bare skal holde kørende og de derfor sagtens kan tage 5-10 gange højere pris end den normale mainstream ram-standard.

Det samme vil gøre sig gældende for de CPU'er du kan anvende.

Med grafikkort er det vist meget svært at finde noget der kan bruges, da standarden for længst er forældet og der er ingen stor hastighedsforøgelse at hente, da resten af computeren vil virke som en flaskehals.

Denne her er godt nok lidt over dit budget men den vil på alle måder blæse enhver opgradering af dit nuværende system væk, der kan laves for samme penge.
http://www.aldi.dk/aldi_fra_onsdag_den_13062012_48_170_1868_5.html
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. juni 2012 - 14:55 #5
Ja offer det den fra ALDI koster - og så opgrader den evt senere med et mere Game egnet sksærmkort. Alt om Data har testet den.

http://www.altomdata.dk/gunstig-hjemmekontor

Det er synd at smide gode penge efter din nuværende komputer.