Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2012 - 00:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆÆLP!

Jeg en dreng på 13 ell. jeg fylder 144 om et par dage.. men
Jeg har store tanker om at blive programmør ell. få forstand på det.. og lave programmer.. og sådan noget..
Meeen ved simpelthen hvor jeg skal starte.. JEG har set tutorials .. men fatter ikke særlig meget.. jeg HELT nybygender..

Hvor skal jeg starte Ved Java ell. sådan noget Html..
Jeg vil meget gerne ha forstand på at lave programmer..
Og er også lidt utålmodig..'
Og har set bærn på min alder, fået forstand på det.. så det kan sagtens lad sig gøre...
HVAD SYNES I JEG BURDE GØRE.. DET SKAL VÆRE SÅ ENKELT SOM MULIGT!!!!
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2012 - 00:49 #1
14 ÅR*
Avatar billede minicool Nybegynder
09. juni 2012 - 01:32 #2
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2012 - 01:36 #3
Den ser god ud faktisk, men helst på dansk så jeg forstår det helt korrekt.. Men ellers så en meget god side..
Avatar billede minicool Nybegynder
09. juni 2012 - 01:43 #4
du finder ikke en god guide på dansk

hvis du ikke forstår det så er det ikke tid til at starte på det du skal kunne eng for at programmere
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2012 - 01:49 #5
Oka, kan sagtens Engelsk..
Ville bare få mere ud af det.. Men Taak så
Avatar billede minicool Nybegynder
09. juni 2012 - 01:54 #6
så lidt mate:) når du er færdig med html så gå i gang med xhtml, css,
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2012 - 02:32 #7
Okay, men hvor lang tid.. mener du man burde tage sig til at lave det HTML.. Det link du gav mig?
Avatar billede minicool Nybegynder
09. juni 2012 - 05:01 #8
måske 2 dage max
Avatar billede odsgaard Praktikant
09. juni 2012 - 10:09 #9
Hvis du vil prøve at lære om java, kan du osgå kigge på http://javabog.dk. Den er på dansk.

/Brian
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2012 - 10:24 #10
Hvis man tror eller forventer at man kan lære HTML på 2 dage har man en noget skæv tilgang til ens egen målsætning om at blive programmør. At være programmør er en profession på linje med at blive fx tandlæge; det kræver år at blive rigtig dygtig! At lade sig undervise af en side som den foreslåede vil selvfølgelig være en start omend det bestemt ikke er en start jeg vil foreslå da deres guides er af utrolig lav kvalitet, er håbløst forældet og også har masser af fejl - så efter min mening må man gøre op med sig selv om man virkelig vil dette her eller ej; vil man det så gør man det rigtigt og bruger den tid det tager - og ellers læser man små halvdårlige guides.

Vil man det så findes der meget lidt dansk materiale med bare lidt kvalitet og man bør derfor tage sig den tid det nu tager at komme igennem engelsk materiale. Selvom det måske ikke er det mest overskuelige er w3.org uden tvivl det bedste sted at søge hen da det er dem der sætter anbefalingerne og så er man sikker på ikke at lære noget der er forkert. Andre gode materialer er bøgerne fra Wrox - store tunge sager ja, men man bliver ikke god af at være utålmodig eller tage den enkle løsning.
Avatar billede minicool Nybegynder
09. juni 2012 - 13:25 #11
han er helt ny han ved intet om det derfor syntes jeg at min guide er genial da den viser ham en lille smugle om hvad html er for noget

han lære lidt om det hele der self kan han ikke begynde at lave noget efter den hjemmesides guide men han ved sku da lidt lad nu være med at sende ham sygt indviklet guides han er 14 år relax :P
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2012 - 13:52 #12
Hvis du skal lære at køre bil giver der ingen mening at starte med kun at køre i grøften på cykel og med bind for øjnene - og det er i bund og grund det disse guides lærer dig. En ordentlig bog fra eksempelvis wrox kan fint guide dig rigtig godt i gang og også meget længere.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2012 - 15:22 #13
Der mange der anbefalder bøger...
Så det skal jeg da nok lige se på
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2012 - 15:30 #14
En klassisk tekst er:

http://norvig.com/21-days.html

:-)