Avatar billede datatekniker_eleven Nybegynder
08. juni 2012 - 23:36 Der er 1 kommentar

Phising emails.

Hej.

Jeg hjælper ofte min familie med phising links fra (altså at de ikke trykker på dem)

Men hvor får "hackeren" (scrip kiddie) egentlig fat i denne email adresse fra?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
09. juni 2012 - 01:19 #1
Første regel er at man ALDRIG nogen sinde bør offentliggøre sin email-adresse på et åbent medie og i klartekst.
Typiske fejl er at man står på en medlemsliste i en forening med mail-adresser og folk tror så fejlagtigt at det kun er foreningens medlemmer, der kommer forbi, da der ikke er noget interessant på hjemmesiden for andre, men der er robotter, der søger nettet igennem for tekst, der ligner email-adresser og de er helt ligeglade med hvad hjemmesiden handler om.

Ligeledes skal man være utroligt varsom med hvor man ellers oplyser sin email-adresse.
Det er ikke unormalt at amerikanske firmaer sælger email-adresser, så undgå at oplyse jeres rigtige email-adresse til hjemmesider der ønsker at man skal registere sig.
Lav heller en hotmail-, gmail-, mail.com-adresse e.l.

Pas også på med hvad i installerer på jeres elektroniske enheder.
Mange gratis programmer spredt over alle platforme har features, der stjæler ens adressebog.
Specielt mobiltelefonerne er ramt af dette problem og det er både Android og iOS.

Selvom man er god til at beskytte sig, så er det ikke altid nok, da ens venner kan falde i nogle af huller og så kan deres adressebog stjæles og så er ens email-adresse at finde i den.