Avatar billede avminarm Juniormester
08. august 2001 - 14:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

blive på samme side ved link

Hej

Jeg har en side hvor jeg inkluderer en fil.html via php. Det meste af siden bliver bygger op i php, men jeg bruger en side med html som indeholder alm html links.

Kan jeg få siderne der hører til links´ne til at \"blive\" på min side (i en tabel celle) i steder for at poppe op som en ny eller skifte hele sidens indhold ??

Jeg benytter en menu som kører på:
selve menuen:

<a href=\"?action=bla\">bla</a> osv

---tabel celle indhold-----
if ($action == \"bla\") { include(\"bla.php\"); }
elseif ($action == \"blop\"){ include(\"blop.php\"); }
else { include(\"$forside\"); }
Avatar billede phr3ak Nybegynder
08. august 2001 - 14:33 #1
Hvad mener du med at den skal \"blive\" på din side?
Altså sådan at når man trykker på en link, så skifter den ikke side?

hvis det er det, så skriver du bare:
<a href=\"#\">

// Phr3aK \\\\
Avatar billede avminarm Juniormester
08. august 2001 - 14:53 #2
Jeg benytter noget der hedder article_manager som kører i php hvor man kan tilføje artikler og article_manager generer automatisk et fil navn f.eks: article_08082001_filnavn.htm.

alle de filer som dannes bliver samtidig smidt over på en html side som hedder summary.html og på summary.html er der så et link til selve artiklen.

Det er summary.html som jeg inkluderer i en tabel celle <td><? include(\"summary.html\") ?></td>

jeg kan ikke selv bestemme hvad<a href=\"\"> skal være i summary.html

hmmmm - håber du forstår
Avatar billede phr3ak Nybegynder
08. august 2001 - 15:09 #3
Forstår ikke rigtig, men det var ikke lige det jeg troede fejlen var :)
Kan jeg se en demo at dit system, så jeg ved hvad det handler om?
Avatar billede lasseriis Nybegynder
08. august 2001 - 15:13 #4
Du skal give os mere kode og mere forklaring for at vi kan hjælpe dig...

Har du problemer med at generer din menuside?:
Avatar billede avminarm Juniormester
08. august 2001 - 15:29 #5
hmmm - der er lidt svært, men i kan se noget af systemet her og hvad problenmet er hvis i trykker på links (ikke de 4 øverste).

http://users.theroom.dk/kenneth//artikel/allnews.php

dette er en test server

I kan se alle filerne på:
http://users.theroom.dk/kenneth//artikel/sefiler.php

tryk på filen og koden kommer frem for neden i et textarea

jeg skal desværre smutte kl. 16.30 - så hvis ik ikke når at kigge på det inden er jeg klar igen i morgen kl. 8.00
Avatar billede avminarm Juniormester
09. august 2001 - 08:38 #6
venter spændt på de vises ord ;-)
Avatar billede avminarm Juniormester
10. august 2001 - 08:09 #7
er jeg blevet glemt eller hvad ?????
Avatar billede avminarm Juniormester
21. august 2001 - 13:05 #8
hmmm hvis ingen svarer kan man måske lige så godt lukke sprg !!!
Avatar billede avminarm Juniormester
22. august 2001 - 13:31 #9
hmm lukker