Avatar billede MGR-anonym Nybegynder
07. juni 2012 - 20:35 Der er 3 kommentarer

Stjålet computer returneret.

Hej.
Jeg har for nogle uger siden fået stjålet min computer. Det er dog lykkedes mig at få den tilbage. Problemet er, at min computer har været igennem mere end et enkelt par kriminelle hænder, og jeg kan helt klart se at der er blevet pillet ved den.

Umiddelbart ser det ud til, at alt original hardware stadig er i computeren, dog er der et blåt lys der lyser ved siden af min tænd/sluk knap, som aldrig før har lyst.

I softwaren kan jeg se at der er blevet installeret et nyt styresystem, for at tyven kunne få adgang. Hvad der ellers er blevet gjort er jeg ikke klar over.

Jeg har haft den slukket i et styk tid, og når jeg tænder den har jeg ikke internettet sat til.
Et program som jeg ikke har installeret der hedder multidesk kører i baggrunden, og desuden er der vidst problemer med noget der hedder "away system mode".

Jeg har tænkt mig at slette det hele, formaterer min pc og starte forfra. Men jeg vil ikke gøre noget forhastet.

Har i nogen gode råd til hvad jeg skal gøre? Er der eventuelt en log eller noget lignende, som kan fortælle mig præcist hvad der har været forgået på min pc?

Evt. noget information som kan hjælpe politiet?

Det skal siges at politiet har været meget uhjælpsomme og uduelige i denne sag. De har givet mig problemer idet at de i en ransagning fandt stoffer hos en de mistænkte for at have stjålet computeren. De fandt ingen computer men afskaffede hans stoffer. Alt dette mens jeg stod sammen med politibetjentene. Stofmisbrugeren var ikke synderligt glad for denne episode, og det var jeg heller ikke. Desuden tvivler jeg på, at de overhovedet vil gøre noget ved sagen, hvis jeg kunne hjælpe dem med nogle informationer.
07. juni 2012 - 21:08 #1
Du rydder den bare HELT !!! Så er du garderet for hvad som helst !!!
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. juni 2012 - 21:49 #2
Med mindre du er nysgerrigt anlagt som jeg er.
Så gør du som Karise _Larry skriver,
Ryder disken fuldstændigt og geninstallerer.

Jeg ville undersøge både hardware og software, checke hdd på kryds og tværk, deep scan af hdd, bruge programmet recover my files, der hiver alt ud fra hdd det er muligt at hente.
07. juni 2012 - 21:56 #3
... Bare en 100% formatering ...