Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
05. juni 2012 - 16:58 Der er 3 kommentarer

Understøtter alle bærbare DLNA?

Ja, overskriften siger vidst det hele.

Hvis jeg køber en hd optager der understøtter DLNA, fx. denne http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspillere/HR550C/lg-3d-blu-ray-afspiller-hr550c - kan jeg så forbinde til den med alle bærbare der er på netværket, og streame alt til den?

Mvh
Peter

PS. Er det i øvrigt ikke noget af det billigste optager der findes hvis den skal have digital tuner?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juni 2012 - 18:44 #1
Det er ikke computeren som sådan der står DLNA-serveren, men et program, så er et sådanne program kørende på computeren, så understøtter den DLNA.
Der findes et hav af den type programmer, både i gratis og købe versioner.
Er det HD materiale man gerne vil se, så kan det dog kræve en del af hardwarens ressourcer og en lille bærbar kan måske ikke følge med der.
Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
05. juni 2012 - 19:05 #2
Tak for svaret.

Kan man selv vælge hvorvidt man vil streame hele skrivebordet eller "kun" fx en film?

Mht. HD og hardware - så vil det vel være muligt at afspille i mindst samme kvalitet som på computeren?

Mvh
Peter
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juni 2012 - 22:01 #3
Du streamer kun filmen.

Problemet med hardwaren er at filmen rent faktisk dekodes fra det format, som den er gemt i og så kodes igen for at blive sendt henover nettet via DLNA-serveren, så der skal altså bruges lidt ekstra kræfter.