Avatar billede fred315b Nybegynder
03. juni 2012 - 20:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp TV! (DVB-T2) - 200p

Hey
Nogen der kan fortælle mig hvad DVB-T2 er (på dansk)
Og er det noget som LCD tvet "Samsung LE26R8" har/understøtter?
Avatar billede haverslev Novice
03. juni 2012 - 20:37 #1
Avatar billede fred315b Nybegynder
03. juni 2012 - 20:50 #2
Har selvf. læst det, og forstår det ikke.
Avatar billede store-morten Ekspert
03. juni 2012 - 21:00 #3
Digital Modtager: Tuneren i den digitale modtager afkoder det digitale signal, der udsendes fra udbyderne. Der findes tre almindeligt forekommende slags tunere: DVB-T, DVB-C og DVB-S tunere. Disse 3 typer af tunere kan modtage signal fra det tilsvarende type af signal.

DVB-C: Digitalt TV-signal der ankommer via kabel. Din kabel TV-udbyder sælger, udlejer eller udlåner den eller de typer af DVB-C tuner der passer til deres udsendelse af signalet. Du kan også få fladskærme med indbygget DVB-C tuner, men i så fald er det usikkert om kabel TV-udbyderens ekstrafunktioner - som f.eks. "start forfra", "pause" og "Video on Demand" - kan benyttes.

DVB-S: Digital TV-signal hentet via sattelit/parabol. Denne teknologi kræver en DVB-S tuner. Her slipper du nok ikke for en ekstra boks, da det er de færreste fladskærme, der har indbygget denne type tuner.

DVB-T: Digitalt TV-signal der nedtages via antenne. Her har du brug for en DVB-T tuner for at kunne modtage signalet. Nye fladskærme har ofte indbygget DVB-T tuner, men det er også muligt at købe en ekstern DVD-T tunerboks.

http://www.telemarkedet.dk/digitalt-tv-leksikon
Avatar billede haverslev Novice
03. juni 2012 - 21:02 #4
Hvad forstår du ikke af det ?_

DVB-T står blot for det engelske ord: (Digital Video Broadcasting - Terrestrial (Antenne),og 2 er anden generation af denne standard

Dagens DVB-T modtagere (altså uden 2 tallet) kan ikke tage imod sendinger i DVB-T2-formatet.
Så du skal lige se i din Samsung manual om dit tv kan bruge DVB-T2 eller det kun kan udnytte DVB-T
Jeg kan ikke finde din model på samsungs hjemmeside.
Avatar billede fred315b Nybegynder
03. juni 2012 - 21:56 #5
Navnet er vist LE32A466C2W eller LE32A466 istedet for ovenstående.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2012 - 22:24 #6
I de link jeg kan finde om SAMSUNG LE32A466 er der kun omtalt DVB T/C så jeg tror ikke der er DVB T2 i den.
Avatar billede fred315b Nybegynder
03. juni 2012 - 22:57 #7
Tak for de mange henvendelser, den første til at skrive en decideret svar-besked jeg kan give point til, får de 200point :)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2012 - 23:03 #8
Jeg springer over, ellers tak.  :-)