Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2012 - 22:22 Der er 3 kommentarer

Hvorfor er det ikke godt at gå i solarie som ung?

Ja, jo yngre man er desto dårligere er det at gå i solarie hvorfor er det det?

(ikke fordi jeg selv går i solarie..)

//Kiks13

:)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
02. juni 2012 - 23:18 #1
Der er vel flere grunde, f.eks.

- de skader man får på celler kan have en kaskade-effekt, hvis man stadigvæk er under fysisk udvikling.

- nogle af de kræft-typer man kan blive ramt af er ret lang tid om at udvikle sig, så er man ældre, så når man måske ikke at udvikle dem til et skadeligt stadie, hvor det vil være muligt hvis man begynder påvirkningen som ung.

- Får man kræft, så kan en evt. behandlingen påvirke en fysisk, som kan have en effekt på ens livsforløb. F.ek.s svært at tage en uddannelse eller måske bliver det fysisk umuligt at få børn.
Avatar billede ofrede Nybegynder
02. juni 2012 - 23:19 #2
Fordi forskning viser, at huden kun kan tåle en vis mængde sol i løbet af et livsforløb. Og hvis du fx som 30-årig har fået den mængde, så er risikoen for at du får hudkræft alt for stor!

Og så tyder noget på, at hvis børn får for megen sol, så nedsætter det yderligere den mængde sol de kan tåle at få i løbet af et ellers langt og sundt liv.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2012 - 20:47 #3
Hvordan vil du helst have din hud ser ud?  http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/article1770807.ece  venstre eller højre side?  Solcreme hjælper, men der slipper altid noget sol forbi.