Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
01. juni 2012 - 15:45 Der er 13 kommentarer

Hvorfor kan jeg pludselig ikke kopiere fotos fra nettet?

Har altid kunnet kopiere fotos fra f.eks. nyhedsider som DR.dk/ JP.dk mv. på nettet over i andet program, f.eks. Word. Nu kan jeg ikke indsætte kopierede fotos fra nettet.

I stedet vises billedets "web-adresse" - eller hvad det nu hedder - men ingen foto.

Hvorfor nu lige pludselig det? - Er det en indstilling, der er blevet ændret eea sted og hvordan?

Bruger XP-home - og har hele tiden gjort

mvh Kjeld
Avatar billede tiger_dk Mester
01. juni 2012 - 15:54 #1
Hej Kjeld

Det kan du sådanset stadig bare på en anden måde, som virker stortset over det hele, på dit tastertur er der en knap der hedder Prt Scr. prøv at tryk på den og du vil tage et billede af dit skrivbord eller det du er igang med lige nu. Derefter går du ind i paint og vælger sæt ind, så kan du klippe billedet til også gemme det eller bare kopier det, også sætte det ind word eller hvor du vil sætte det ind henne !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
01. juni 2012 - 16:01 #2
jo, jo - Den metode kender jeg godt, men det kræver, at jeg så skal til at redigere/beskære billedet (rammer og øvrigt billedmateriale, som ikke hører til selve billedet) ... og samtidig er nogle fotos jo "større" end de bliver vist på skærmen, så det går ofte samtidig noget opløsning/pixels tabt ved den metode - men tak for tippet alligevel.

mvh Kjeld
01. juni 2012 - 23:10 #3
Prøv at 'sætte' ind i andet end WORD ?
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
02. juni 2012 - 06:44 #4
????
- Det virker!
Og hvis jeg så kører over i Word bagefter, kan jeg nu godt indsætte billedet.

Hvad er forklaringen på det?

Men hvis jeg, forsøgsvis, igen går direkte til Word, står der igen bare en URL-adresse.
- Er det eea indstilling i Word, der (??) er blevet ændret?

Uanset hvad - så tusind tak for tippet!

mvh Kjeld
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
02. juni 2012 - 06:45 #5
Hvordan giver man point? - Jeg har vist udlovet 30 styk
02. juni 2012 - 09:46 #6
... Når du "Indsæt" i Word så vælg "special" (eller noget i den retning) ...
Avatar billede Soeren_K_K Nybegynder
02. juni 2012 - 16:15 #7
Har du ændret browser, for det kan nemlig godt have været årsagen til at du ikke længere kan på samme måde som du plejer
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juni 2012 - 16:18 #8
Soeren_K_K >> Husk at bruge "Kommentar" til forslag.
"Svar" er til løsninger og pointgivning.  :-)
Avatar billede Soeren_K_K Nybegynder
02. juni 2012 - 16:29 #9
Det kan også være løsningen hvis han har skiftet browser, at han så skal finde den metode som den nye browser bruger
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juni 2012 - 16:33 #10
Nemlig, og derfor er det jo så et forslag.  :-)
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
02. juni 2012 - 19:35 #11
Til Soeren KK:
Jeg har ikke skiftet browser i nogen periode, hvor ændringen er sket - ud over at opdatere Firefox.

- og til Karise_Larry:
Jeg har ikke før behøvet indsætte "specielt"
- Blot med Ctrl + V. - og går jeg over et andet program først og indsætter der - så virker det også i Word??
Avatar billede KjeldBrem Nybegynder
16. juni 2012 - 06:53 #13
Jeg takker alle for de forskellige forslag - men har ikke fundet den endegyldige løsning.
Dog kan jeg godt kopiere, hvis jeg f.eks først lægger det i et billedprogram - og derefter siger Copy her - og indsætter i Word.
Så er der et fint billede (???)

med venlig hilsen Kjeld