Avatar billede jensole24 Nybegynder
01. juni 2012 - 10:04 Der er 4 kommentarer

Skjul celler i excel 2007

hej jeg her et problem i excel, med at skjule nogle celler på en række.cellerne er fra k6 til q6 på en lodret række hvis cq6=2

nogle her har er godt bud :D
Avatar billede mile Juniormester
01. juni 2012 - 10:41 #1
Jeg tror ikke at du kan skjule dele af en række, men:

Du kan markere området k6 til q6 og vælge "betinget formattering" - ny regel og vælge at hvis cq6=2 så skal den formattere hvid skrift på hvid baggrund.
Avatar billede jensole24 Nybegynder
01. juni 2012 - 12:41 #2
Den løsning har jeg allerede anvendt, men der er fordi det er et skema, så får det ser pænt ud vil jeg gerne fjerne disse celler med en funktion, istedet for at gøre den hvide :S
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
05. juni 2012 - 15:37 #3
hej,

Hvordan skal cellerne "fjernes"?

Skal hele kolonnerne "K:Q" fjernes/skjules, hvis "CQ6" = 2?

mvh
Anders
Avatar billede jensole24 Nybegynder
10. juli 2012 - 20:26 #4
Nej den skal kun være rækken (Vandret) fra K6 til Q6 skal skjules eller sorteres væk hvis CQ6 = 2