Avatar billede mortenRHJ Nybegynder
01. juni 2012 - 09:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forslag til setup

Hejsa

Jeg skal have lavet følgende:

20 personer, 5 virksomheder
1 Server der er DC for 10 brugere de øvrige 10 brugere skal ikke have adgang til materialet på serveren.

Som det kører PT.
SBS 2008 er server og styrer DHCP for alle, der er dog ganske betragtelige problemer med eks. DNS, Routeren (DIR655) bliver overbelastet m.v. (DNS er senere løst ved at forw. til googles).

Der er 3 Dlink DGS 1024D switche, et par Accesspoints og en Dlink DIR 655 (har også en Zyxel NBG5715 og en Dlink DNS1000N som je gikke har fået sat op endnu).

Det jeg gerne vil have lidt indblik i er hvad der evt. skal købes for at give brugere en bedre oplevelse. Der skal gerne være muligt med et guest Wifi, og at de 10 "løse" brugere kan anvende nettet lydefrit.

Nogen ideer?
Avatar billede wjens Guru
01. juni 2012 - 18:53 #1
Jeg er ikke opdateret nok til at kunne hjælpe dig med konkret udstyr. Men 10 faste og 10 løse brugere er et lille netværk, der nemt skulle kunne klares med pasende firewall, central switch og en wi-fi (med mindre I sidder meget spredt). Uden at nogen af delene skulle være overbelastet.

Det med fem firmaer, er vel ikke relevant (netværksmæssigt!).

Måske har du en flaskehals i netværket et eller andet sted. Jeg vil anbefale at du får en ekspert/leverandør ud til at gennemgå din samlede opsætning. Der er mange mulige fejlkilder.
Avatar billede mortenRHJ Nybegynder
04. juni 2012 - 13:55 #2
Hejsa

Det er det er er mit problem, jeg vil ikke have en ekstern, så er jeg afhængig.

Har haft en del uheldige "eksperter" inden for dørene og det ender som regel med "det skulle du selv sørge for o.s.v".

Så jeg skal egentlig bare have en retning i hvad jeg skal søge efter, eller hvis andre har haft lignende situation, hvad de har anvendt til at løse det.

MVH
M
Avatar billede mortenRHJ Nybegynder
14. september 2012 - 08:05 #3
Lukkes