Avatar billede torotune Nybegynder
30. maj 2012 - 19:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Robots.txt

Hej,

Jeg skal lige være sikker, men er det korrekt forstået at hvis jeg opretter en Robots.txt-fil, med indholdet

# robots.txt for http://www.example.com/

User-agent: *
Disallow: /pdf/

Og lægger den i roden af websitet, så vil indholdet af mappen "pdf" ikke blive indexeret af søgemaskinerne? Og skal den øverste linje overhovedet med?

# robots.txt for http://www.example.com/

Mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2012 - 19:51 #1
tag bare det hele med, og tro på, at søgemaskiner ikke er nysgerrige - nogle opfører sig flinkt - men tro ikke på, at alle søgemaskiner overholder de regler, du stiller op.
Der må ikke ligge data, som du vil have 100% beskyttet (ellers kryptér det).
Avatar billede torotune Nybegynder
30. maj 2012 - 20:04 #2
Ok, men vil denne her i det mindste virke i Google?
Avatar billede torotune Nybegynder
30. maj 2012 - 20:06 #3
Det er ikke direkte oplysninger om livets oprinden jeg gemmer på, men jeg vil gerne have det skjult, da det er nogle konceptbeskrivelser som er nemme at hugge og skrive om til eget brug.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2012 - 20:50 #4
lev med, at google ved alt - men de er flinke mht søgemaskinen - der kommer det ikke med.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2012 - 01:53 #5
Hvis data er bare en lille smule fortrolige saa beskyt dem med password.
Avatar billede torotune Nybegynder
21. juni 2012 - 19:25 #6
Ok takker - de er ikke så fortrolige, men vil bare helst ikke have dem exposed. Smid nogle svar.

Mvh.
Avatar billede torotune Nybegynder
03. juli 2012 - 10:58 #7
Jeg lukker for nu.

Tak.