Avatar billede tobiha Nybegynder
30. maj 2012 - 17:03 Der er 1 kommentar

WPF: Visning af elementer i varierende størrelse i en matrix

Jeg er lidt i vildrede med et projekt og har brug for lidt hjælp til at spore mig ind igen.

Jeg prøver at forklare:

Jeg har en matrix på 16 kolonner og 10 rækker. Altså har jeg 160 pladser. I den virkelige verden er det en prøveudtagnings-robot.

På disse pladser kan isættes nogle bakker. De er af varierende størrelse. De indeholder 10, 30 eller 60 prøver.

Man skal kunne sætte disse bakker ind i matrixen, flytte rundt på dem osv. Det er helt essentielt at kunne holde styr på hvilken position den enkelte prøve har i robotten, når prøven/bakken tages ud igen.

Rent "code-behind" kan jeg sagtens håndtere det hele, men jeg har et stort problem når det kommer til GUI'en.
Jeg har brug for nogle ideer til hvordan jeg kan illustrere både robotten, bakkerne og prøverne på skærmen.

Nogen der har en god idé?
Spørg endelig om uddybende info...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
30. maj 2012 - 20:49 #1
Kan du ikke blot lave en grid på 16 x 10?

For at flytte rundt/ dragdrop kan du anvende VisualTreeHelper.HitTest.

Det er ikke sikkert jeg lige forstår problemstillingen :)