Avatar billede strojsen Nybegynder
29. maj 2012 - 19:26 Der er 3 kommentarer

Returværdi "true" skal ændres til "X" i Excel automatisk

Hej

Jeg skal bruge en stump kode, der skal ændre en returværdi jeg får fra mit CRM system fra "true" til "X" og fra "false" til "" (ingenting)

Sætter stor pris på den der kan hjælpe med dette.

/C
Avatar billede store-morten Ekspert
29. maj 2012 - 19:55 #1
Og så skal vi gætte om true/false står alene, hvor og hvor mange celler?

Søg og Erstat: true med X
Søg og Erstat: false med "ingen ting/tom"
Avatar billede strojsen Nybegynder
29. maj 2012 - 22:38 #2
Problemet er at det sker under automatisk oprettelse af et .pdf dokument. Med andre ord ligger der en excel skabelon gemt i mit CRM-system (SalesForce), som med data fra dette system opretter et skema . Men dersom jeg kan lave en formel i skemaet der udbytter "true" med X i en enkelt celle, så har jeg løst problemet, og jeg VED dette er muligt. Jeg kan bare ikke formlen der skal skrives i excel. Tror og håber stadig at kompetensen findes herinde :-)
Avatar billede strojsen Nybegynder
29. maj 2012 - 22:43 #3
Problematikken gælder iøvrigt også i Word, hvor jeg har andre auto-genererede skemaer med samme problematik, så også her er jeg meget interesseret i en løsning