Avatar billede jebru Nybegynder
29. maj 2012 - 18:27 Der er 4 kommentarer

Langsom søgning i Outlook

Hej

På jobbet laver vi dagligt 35-40 tilbud vi sender på mails til vores kunder.

Ofte har vi brug for at søge i disse tilbud (mails)

I dag ligger der over 7.000 mails i folderen hvor vi gemmer vores tilbud. Dette antal gør at søgningerne er ekstrem langsomme. Det tager op til 5-10 min per søgning før der er hits.

Er der nogen der har en idé til hvordan vi kan gøre søgningerne hurtigere? Kan man evt. eksportere til andet software der kan gøre søgningerne hurtigere?

Vi benytter Office Pro Plus 2010.

Ser frem til jeres svar.

/jesper
Avatar billede supertekst Ekspert
29. maj 2012 - 23:25 #1
Hvad er det i søger?

Er det den enkelte mails emne / dato - måske kundeNr/Navn ) eller indholdet i mailens "body".

Der burde jo genereres et indeks - evt. i en database. Hvis tilbud blev genereret via VBA - så var det måske muligt.

--

Beskriv gerne flere detaljer..
Avatar billede Wally1973 Praktikant
29. maj 2012 - 23:41 #2
Windows har en indekseringsservice og den virker normalt til Outlook, så mon ikke også den virker på en Exchange server.
Avatar billede jebru Nybegynder
30. maj 2012 - 08:31 #3
Som oftest er det et varenummer vi søger på

/jesper
Avatar billede supertekst Ekspert
08. juni 2012 - 14:49 #4
Nogen løsning?

Er du interesseret i en b2b-aftale?