Avatar billede dytti Novice
28. maj 2012 - 18:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vurdering og inspiaration

Hej
Jeg har lavet dette DIY/hobby forum. http://www.diy4all.dk

Det jeg godt kunne tænke mig var:
- Feedback på sidens udseende generelt.

- Når man ser på siden, hvilken målgrupper tror man så at siden henvender sig til?

- Ud over sidens nuværende topbanner, har jeg også dette her: http://diy4all.dk/forum_images/diy4all2.jpg
Hvilket et mener i er bedst egnet til siden?

På et tidspunkt legede jeg lidt med ideen om en indgangsside.
ala' den her: http://www.diy4all.dk/index_FRONT.asp
Altså hvor nye brugere kan se hvad det hele går ud på.
Er det en dårlig ide, eller bør jeg arbejde videre på det?

Hvis i ikke ønsker at oprette jer som brugere, har jeg oprettet en testlogind
Brugernavn: tester
Password: lukmigind

Da forum handler om DIY/hobby, er min målgruppe meget stor.
Men nok mest mænd og damer i alderen 18 - ?

Men lad mig høre hvad i syntes ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2012 - 18:57 #1
du gør det i hvert fald svært for ordblinde når du vender rundt på bogstaver. HOLD SÅ OP MED DET - det er ikke smart (tip: n3mid - læs og lær).
Avatar billede dytti Novice
28. maj 2012 - 19:07 #2
Ja der fangede du mig godt nok på det forkerte ben. Hvad mener du med det?
Avatar billede KHHP Juniormester
28. maj 2012 - 19:51 #3
Din frontside er en god idé synes jeg. Dog skal du have det lavet således at det kun er første gang de besøger siden, hvor de får vist introskærmen.
Nu kan jeg se at din introside er lavet i ASP, som jeg ikke har forstand på at kode, men du kan bruge cookies til at sørge for at de kun får vist introsiden første gang de besøger dit site.
Hvis du ikke ønsker det, så ville jeg mene du skal droppe introsiden.
Ellers et det et fint site du har lavet dig
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2012 - 20:31 #4
Her: http://www.diy4all.dk/index_FRONT.asp er der en fejl med charset! æ, ø og å vises ikke rigtigt ved mig.

Ret "Ny afstem" til "Ny afstemning".

Måske put Uploadregler op for oven.

Måske put "Seneste indlæg i forum" ude i højre margen i stedet for nede i bunden.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2012 - 21:45 #5
http://diy4all.dk/forum_images/diy4all2.jpg
der er y a og k spejlvendt - det gør det hamrende svært for ordblinde at læse - og de får næppe det ord ud af det, som du forventer. Måske som div46ll.dil - du skal primært slå sidens navn fast, så skriv det dog læseligt. Jeg har et par ordblinde kunder selv, og ting, som vi andre opfatter som 'sjovt' tager dem timer - uden humor.
Avatar billede dytti Novice
29. maj 2012 - 08:08 #6
Ahh - Det er banneret med hammeren. Så forstår jeg ;-)
Nu kan jeg godt se din pointe. Den havde jeg ikke lige tænkt over.

Jeg har ikke besluttet mig for om jeg vil bruge det banner, men hvis jeg gør. Så bliver det skrevet rigtigt.

Jeg har prøvet at rette "Ny afstem" Det var ikke noget problem, men det skal åbenbart stå i en celle i en tabel med en fast størrelse. For når jeg skriver "Ny afstemmelse" så rykker hele billedet sig, og bliver skævt.

Jeg vil prøve at arbejde på at flyte "Seneste indlæg" ud til en af siderne. Det har jeg også selv haft i tankerne.

Jeg har heller ikke så meget forstand på asp, og en evt introside behøves vel heller ikker at være asp. Syntes barea det virker rodet, at springe mellem forskelige kodninger på samme site.

Tak for input - Kom gerne med mere.
Og læg gerne nogle svar, så jeg kan lukke på et tidspunkt.
Avatar billede dytti Novice
30. maj 2012 - 07:29 #7
Ingen der ønsker at lægge et svar?
Avatar billede dytti Novice
31. maj 2012 - 09:29 #8
jamen så lukker jeg
Avatar billede athena Nybegynder
10. juni 2012 - 11:20 #9
Du har brug for en til at designe en hjemme side for dig. Hold dig til det du er god til og overlad designet til en der kan. Kun et godt råd ikke for at være hård, men ærlig kritik var hvad du bedte om.