Avatar billede Jasp Nybegynder
28. maj 2012 - 15:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Recovery Disc Creation på HP

Min søn fik for 2 år siden en HP Pavillion dv6. Ok maskine og den kører ok - bortset fra at den pludselig ikke vil køre Battlefield Heroes og LOL. Efter mange timer og meget oprydning forsøger jeg at lave en generel Recovery - men hjælp! Har ikke lavet Recovery Disc Creation endnu! Tror jeg ikke i hvert fald, har ledt alle skiver i huset igennem (har tre børn, så mange skiver).

Men så prøver jeg at oprette og kører Recovery Disc Creation. Har skiver klar og trykker "Næste", hvorefter der kommer denne besked:

"Recovery Manager kan ikke oprette disken. Kunne ikke finde genoprettelsespartition. Afslut venligst og kontakt HP Support"

Jeg er ikke superbruger, men har ok forstand på processerne. Tjekker at drevet er der og dét er det! Der er dog en tekstfil fra 16 februar - hvor der KUN står dato!! Gad vide om jeg tidligere har forsøgt at oprette skiver og den så har lukket for at brænde flere.

Har søgt på HP Support og fandt gode vejledninger, men ingen fejlmeldingstyper som ovenstående i citationstegn.

Før jeg bruger penge på at kontakte HP Support og prøver om jeg kan købe nogle skiver dér, vil jeg høre om nogle super Eksperter kan tænke at jeg kan gøre andet?

Vh Jesper
Avatar billede KHHP Juniormester
28. maj 2012 - 16:58 #1
Nu har jeg haft flere HP-computere, men jeg har aldrig oplevet den fejl du beskriver, men hvis der er en partition/drev der hedder RECOVERY, så kan du gendanne fra harddisken, ved at trykke på F11 under opstart(der hvor du ser HP-logo) og køre recovery derfra.
Avatar billede Jasp Nybegynder
28. maj 2012 - 20:31 #2
Jo, det har jeg prøvet. Jeg får tre oversigter frem:
1) "Jeg har brug for hjælpe med det samme" - her kan jeg vælge a)"Microsoft systemgendannelse" men ikke b)"Systemgenoprettelse", da sidste nævnte ikke er highlightet og ikke kan klikkes videre på.
2) Jeg vil gerne finde forklaring på hvilken som helst problem" eller 3) "jeg vil tage forholdsregler".

Jeg formoder, at HVIS jeg havde taget dannet de "Recovery Disc", så havde 1b) været highlightet!

Altså ikke nogen mulighed for at gendanne det oprindelige system her!
Avatar billede KHHP Juniormester
29. maj 2012 - 11:55 #3
Det er åbenbart sket skade på computerens recovery system og derfor så er du enten nød til at kontakte HP, hvis der stadig er garanti på computeren, eller gå ind på hp.dk og under support og drivere søge efter din PC og så vælge din styresystem i listen og så vælge recovery/gendannelsesmedier. Recovery disks koster ca. 300kr. incl levering.
Avatar billede Jasp Nybegynder
29. maj 2012 - 16:48 #4
Hmmmm.....har været på HPs hjemmeside, og tjekket. Garantien er udløbet. Nu har jeg bestilt.
Hvad kan man lære af det? Ta´ altid "backup" :-)
Avatar billede KHHP Juniormester
29. maj 2012 - 18:07 #5
Det er korrekt.
Avatar billede Jasp Nybegynder
29. maj 2012 - 18:28 #6
:-)
Avatar billede Jasp Nybegynder
29. maj 2012 - 18:29 #7
Skriv lige igen. Kan ikke lige finde ud af at give point
Avatar billede KHHP Juniormester
29. maj 2012 - 19:25 #8
Det var fordi du ikke havde bedt mig om at lægge svar.
Men det får du så her. Bare sæt hak og tryk afgiv point.