Avatar billede dixi12 Nybegynder
28. maj 2012 - 13:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan man bruge sin gamle mail adresse hos NY udbyder ?

Hej

Har næsten lige skiftet udbyder, fra denne:

indgående= mail.mknet.dk
udgående= smtp.danskkabeltv.dk

til denne her:

indgående= mail.123dk.dk
udgående= smtp.123dk.dk

Kan jeg på nogen måder mikse noget af det til at kunne bruge min "gamle" adresse igen ?

Kan godt se at den gamle, brugte POP-server og den nye IMAP-server.

Men det er dog et forsøg værd at spørge.

Lige en lille ting mere, kan nogen henvise til/give mig et tips til hvordan man afslutter sit spørgsmål, efter svar ?

Hilsen
DIXI12
Avatar billede The_Buzz Novice
28. maj 2012 - 13:27 #1
Har du dit eget domænenavn, så ja...
Avatar billede vejmand Juniormester
28. maj 2012 - 13:31 #2
Hmmm, du spørger om hvordan man afslutter sit spørgsmål, efter svar ?

Ved at acceptere svaret, som du lige har gjort her:
http://www.eksperten.dk/spm/829794

Hvis der kun er kommet en "Kommentar" ber du bare hjælperen om at sende et "Svar" som du efterfølgende accepterer.  :-)
Avatar billede ysangkok Nybegynder
28. maj 2012 - 13:42 #3
google apps mail kan hente mails fra flere pop3 og imap servere. så hvis du har dit eget domæne kan du bruge google apps og hente mails fra det gamle den gamle server.
Avatar billede deadman Nybegynder
28. maj 2012 - 14:07 #4
#3
Har vist intet med spørgsmålet at gøre...

#0
Kan man bruge sin gamle mail adresse hos NY udbyder ?
Ja, i 30 dage efter opsigelse er trådt i kraft. Mener det normalt er 30 dage man har før den deaktiveres.
Avatar billede ysangkok Nybegynder
28. maj 2012 - 14:56 #5
deadman: jo, er relevant da Google Apps osse ville være en NY udbyder.

Anyway, #0, hvis du vil bruge den nye serverkombination som du har angivet, kan det lade sig gøre, men det bliver klodset. IMAP/POP3 er til at hente mails med. Dvs, hvis din gamle udbyder ikke tilbyder at forwarde mailen, bliver du nødt til at have din egen daemon kørende et sted som downloader mails over POP3 fra gammel udbyder og sender dem til den nye adresse hos den nye udbyder. Det fede ved f.eks. Google Apps er at de selv kan køre den daemon for dig. Det eneste det kræver at at du kan sætte DNS records på dit nye domæne. Hvis du har købt et webhotel har du sådan set betalt for mere end bare DNS hosting, så jeg kan ikke se hvordan det ikke er en god løsning.
Avatar billede deadman Nybegynder
28. maj 2012 - 15:02 #6
Den gamle mail adresse lukkes ned, så nej, jeg er ikke enig med dig i at du svarer på spørgsmålet.
Avatar billede ysangkok Nybegynder
28. maj 2012 - 15:08 #7
Hvor står der at den gamle bliver lukket ned? Jeg har selv en email fra get2net som nok er 10 år gammel nu. Jeg har ikke betalt en krone til dem i mindst 7 år og alligevel virker emailen fint. Faktisk har jeg lige (i går) bekræftet min identitet overfor telenor her: https://www.telenor.dk/privat/mit-telenor/mere-selvbetjening/webmail/behold-mail/
Avatar billede Hans Mester
28. maj 2012 - 15:10 #8
#7 Det er nok ikke den normale praksis. Som udgangspunkt mister han sin gamle emailadresse.
Avatar billede Hans Mester
28. maj 2012 - 15:13 #9
Hvis man kigger tilbage, så ejer telenor jo også det gamle get2net. Så hvis den virker, så er det derfor.
Avatar billede deadman Nybegynder
28. maj 2012 - 15:28 #10
#7
Så er din udbyder nok Telenor...
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. maj 2012 - 16:57 #11
Til #8
En del af de gamle get2net mailaccoubt er jo lavet uden tilknytning til en internet opkobling - man betalte/betaler for den tid man er opkoblet via modem og telefonlinje. Jeg har også en gammel get2net mail den virker udemærket - men det er år siden jeg har tilgået den via telefonmodem. Min arbejdsgiver har skiftet min interopkoblingsudbyder et par gange - og ja der skulle lige pilles lidt da man skiftede væk fra telenor ( som overtog tele2 get2net ). Men modtagelse af mail pop3 har virket problemfrit hele tiden - hvorimod der skal krølles lidt med smtp serveren.
Avatar billede ysangkok Nybegynder
28. maj 2012 - 18:31 #12
Jeg bor i Tyskland, så nej, min udbyder er ikke Telenor. Min pointe er at det koster meget lidt at vedligeholde e-mail-kontoer, så jeg tror at mange firmaer vil vælge at bevare adgangen selv hvis de skifter navn el. lign., for at undgå dårlig omtale. Hvis man selv afslutter abonnementet før de går nedenom og hjem, mister man selvfølgelig kontoen. #0 må komme med nogle detaljer...
Avatar billede deadman Nybegynder
28. maj 2012 - 20:09 #13
jeg tror at mange firmaer vil vælge at bevare adgangen selv hvis de skifter navn el. lign., for at undgå dårlig omtale
'

Det kommer selvfølgelig helt an på hvor kendt e-mail adressen er, ellers er der nok ret dårlig chance for at få dårlig omtale - hvilket man kan få af næsten ingenting idag ;)
Avatar billede dixi12 Nybegynder
12. juni 2012 - 09:02 #14
#1

Tak for svaret.
Avatar billede dixi12 Nybegynder
09. september 2012 - 16:32 #15
takker for svar