Avatar billede thedustyboy Novice
27. maj 2012 - 14:02 Der er 6 kommentarer

WIN XP hænger i 2-3 min ved nedluk.

Hejsa.

Jeg har en PC, der kører WIN XP og som som sådanne ikke er overbelastet, med programmer og lign. Den bruges stort set kun til at tjekke mail, spille windows spil, internet og til tider Excel og WORD ting.
Den kører AVG antivirus.

PC'en er nogle år gammel men er blevet geninstalleret for ca ½ år siden.

Nu er PC'en begyndt at hænge ved nedluk.
Der vælges START og LUK COMPUTEREN og så står PC'en med timeglas i ca 2-3 min. Derefter kommer billedet op, om man vil lukke eller genstarte.
HDD er fuldstændig stille i den periode, så det virker ikke som om PC'en laver noget overhovedet.

Men det er da pænt irriterende.

Nogen der har en ide til hvad det kan være ?

Alternativt er der nogen der har kendskab til et værktøj som kan monitorer, hvad der sker ved nedluk ??

På forhånd tak :-).

De bedste hilsner
TheDustyBoy.
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. maj 2012 - 15:11 #1
Du kan gå ind i Kontrolpanelet
vælge administration
vælge logbog

Det kan godt være loggen er fyldt op med en masse beskeder
Men du kan højreklikke og gemme og tømme logbøgerne

Derefter har du 4 næsten tomme logbøger
luk maskinen, og start den igen / eller vælg genstart

gå ind i logbøgerne og se hvad der er sket siden du tømte logbøgerne
Avatar billede thedustyboy Novice
27. maj 2012 - 15:45 #2
Tak Jensenjs.

Det gav faktisk en hel del fejl ... alle dog den samme.

Sakset ...
wuauclt (2820) Database recovery/restore failed with unexpected error -551.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Desværre giver hjælpen hos MS ikke det store.

Sakset ...
Explanation
The ESENT storage engine could not automatically recover data when the system stopped responding or the power failed. As a result, database data is now unavailable.

Typically, this error occurs because an anti-virus program is actively scanning ESENT files.

User Action
Do one or all of the following:

Verify that anti-virus software is not actively scanning ESENT files.
Restart the database program to see whether the error occurs again. If it does, and a database backup is available, restore the database data from the backup. Otherwise run a program-specific utility, such as Esentutl.exe or Ntdsutil.exe, to repair the data.

Kan ikke få noget af det til at virke - desværre.
Nogen der har ideer ??

Hilsen
TheDustyBoy.
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. maj 2012 - 16:08 #3
Du bør hente malwarebytes på http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_pro
og installerer den, opdatere den.
Og så køre en fulstændig skanning af systemet.

wuauclt er normalt en del af windows systemet, men der er skadelig software som trojanerer der udskifter den med en egen skadelig udgave.
Du kan være ramt af sådan en, sidst jeg testede malwarebytes på min virtuelle test XP fandt den netop wuauclt fusk.

Du kanm også læse om emnet på symantec.com
Avatar billede thedustyboy Novice
27. maj 2012 - 18:12 #4
Scannet og ingenting fundet.

Andre ideer ???
:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2012 - 18:53 #5
Prøv at tjekke disken for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Alternativ hvis det ikke lykkedes:
Prøv at lukke ned i dvale i stedet for luk helt ned.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2012 - 18:57 #6
Du kunne også prøve at rydde op i din disk:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Kør både rens og register.