Avatar billede centauri Nybegynder
27. maj 2012 - 13:56 Der er 2 kommentarer

Host Header Redirect til flere interne server fra en offentlig IP

Hej jeg er løbet ind i et lille problem som jeg håber nogle her kan hjælpe mig med, med lidt forstand på Linux mm.

Jeg har to webservere, en Apache og en IIS7 der kører på hver deres IP adresse på et internt netværk.
Men har desværre kun en offentlig IP fra min udbyder og vil koste en formue at få flere offentlige IP adresser.

Så min tanke var om det var muligt at lede alt trafik på port 80 indtil min linux boks og på den have en form for proxy eller et eller andet der kigger på Host Headeren og ud fra det vidder sender trafikken til enten Apache eller ISS7 på hver deres interne IP.

Således af f.eks.
Domæne domæne1.dk sendes til IP 192.168.1.10
Domæne domæne2.dk sendes til IP 192.168.1.11

Ved godt der evt vil være lidt ekstra arbejde i at skulle konfigurere nogle regler på linux boksen for hvert nyt domæne, men det må stadig være nemmere end at skulle betale flere tusinde kr. for flere offentlige IP adresser.

Håber der er nogen der kender en løsning der kan hjælpe mig på mit problem.

Har godtnok en Layer 7 firewall men kan ikke lige se at jeg kan lave det der i. Det er en Mikrotik RouterOS.
Avatar billede Hans Mester
27. maj 2012 - 14:30 #1
Det kan apache klare for dig. Google "reverse proxy"
Avatar billede centauri Nybegynder
28. maj 2012 - 11:34 #2
Ved du evt af hvad jeg mere specifik skal se efter der eller evt links til beskrivelser eller lignende.

Er ikke helt så skarp til det endnu, har kun beskæftiget mig med Microsoft verden i mange år så er på tide at udvide min horisont lidt.