Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2012 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Time/sag Nav4

Jeg har i Sag opgavebank fået oprettet et opgavenr, som jeg gerne vil have slettet igen. Når jeg forsøger dette får jeg fejlen: Tabelllen Sagspost har ikke en aktiv nøgle, der starter med følgende felter Sagsnr., Opgavenr., Bogføringsdato.

HJÆLP
Avatar billede cpfrande Nybegynder
26. maj 2012 - 15:36 #1
Hej,

Det skyldes - som fejlen beskriver - at systemet forventer at tabellen "Sagspost" har en nøgle bestående af felterne "Sagsnr.", "Opgavenr." og "Bogføringsdato", samt at denne nøgle er aktiv.

Det er ikke tilfældet pt.

Løsningen er at enten aktivere en sådan nøgle (hvis den findes, men blot er deaktiveret). Findes nøglen ikke, så skal den oprettes.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2012 - 22:27 #2
Hvordan aktiverer jeg nøglen? Hvis den ikke findes, vil systemet vel ikke spørge på den....
Avatar billede cpfrande Nybegynder
27. maj 2012 - 09:37 #3
Du aktivere nøglen ved at gå ind i Object Designeren, hvorefter du finder sagspost-tabellen (hedder vidst Job Ledger Entry).

Herefter designer du den, gå op i Vis i top-menuen i NAV, vælger herefter punktet Keys.

Du får nu en oversigt over nøglerne defineret på tabellen. Find den nøgle, som indeholder felterne, og sæt så et flueben i feltet "Enabled".

Findes der ikke en nøgle med de felter, så opret i stedet en nøgle bestående af de 3 felter, som der klages over.

NAV kan godt spørge til en nøgle som ikke findes. Det kan f.eks. være at du har fået lavet en tilretning, hvor rapporten skal bruge en nøgle med nogle bestemte felter i. Men det er ikke et krav at nøglen er oprettet på udviklingstidspunktet. Det er det først på det tidspunkt du afvikler koden.

Så det kan meget vel være at nøglen ikke er oprettet.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2012 - 16:06 #4
cpfrande - det lyder rigtigt, hvad du skriver, men Bogføringdato er ikke tilgængelig ved nøgleoprettelse......Hvad gør jeg så?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 09:31 #5
Svar?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 09:38 #6
Øv.