Avatar billede jeppebl Nybegynder
24. maj 2012 - 15:31 Der er 12 kommentarer

Ekstern harddisk "forsvundet"...

Hej

Jeg fik desværre trukket USB kablet på min eksterne harddisk ud for tidligt. Havde trykket "skub ud" men dette blev annulleret - formentligt pga. den var i gang med dataoverførsel - men dette så jeg ikke hvorfor kablet alligevel blev trukket ud..

Nu kan min mac imidlertid ikke finde den eksterne harddisk. Den kan heller ikke starte op hvis den er tilsluttet, men uden går det fint. Når jeg tilslutter harddisken reagerer den som den plejer, men de sædavanlige lyde og en blå lampe lyser on-off, men Mac'en finder den desværre ikke (har forsøgt 2 forskellige mac's uden held). Har også forsøgt på en PC og her kan den godt se E-drevet, men jeg kan ikke få adgang til det.

Er der noget at gøre i denne situation - eller er familiebillederne tabt for evigt?
Utroligt skrøbeligt system hvis det er tilfældet...:(

På forhånd mange tak for hjælpen!

Mvh Jeppe
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 15:56 #1
Disken har nok mistet partitionstabellen. Desværre kender jeg kun recepten i windows. Men du kan google på "Misted partitionstabel på MC" hvis du ikke får svar her.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2012 - 16:55 #2
Denne her skulle vel kunne klare det for dig:
http://www.easeus.com/partition-recovery/
Har dog ikke selv prøvet programmet skal siges.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2012 - 19:04 #3
Prøvede for sjov skyld programmet. Tog en 2,5" ekstern harddisk og gik i diskhåndteringen men den. Højreklikkede på disken, og valgte "slet partition". Disken forsvandt, og stod som ikke allokeret.
Startede programmet op og valgte den ikke allokerede disk og trykkede på proceed.
Efter kort tid fik jag esked om at disken var klar igen, og at jeg kunne tilgå filerne i Windows. Og de filer som var på disken før partition blev slettet kom tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2012 - 20:35 #4
Nu har jeg kendt EaseUs i meget lang tid, og så anede jeg ikke engang, at de har en version til Mac - Hah! *G*
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2012 - 12:51 #5
Hmm Jeg har overset at det var Mac kan jeg se, så jeg er ikke sikker på at du kan gendanne din filtabel.
Der står godt nok dette under Mac:

Recover deleted and formatted Mac data with easy & complete modules

så måske kan det bruges alligevel. Du skal bare her hen i stedet:
http://www.easeus.com/mac/
Men det koster penge kan jeg se.
Avatar billede jeppebl Nybegynder
25. maj 2012 - 17:34 #6
Jeg har både en mac og en pc - problemet opstod da jeg ikke fik "skubbet ud" fra min mac.
Jeg har nu forsøgt mig med easeus på min pc (da E drevet kan detekteres her) og processen tog ca. 4 timer. Så kunne jeg vælge filer der skulle recovers (max 1 GB på freeware versionen) og disse billeder er også dannet i jpeg format. Imidlertid kan jeg ikke læse disse billeder på hverken min pc, mac eller iphone... Er det mon reelle billeder eller hva?

Tusind tak for hjælpen i øvrigt! Den er virkelig værdsat!
Avatar billede jeppebl Nybegynder
25. maj 2012 - 17:35 #7
Vil det give mening at forsøge det samme på min mac? - og jeg betaler gerne for programmet hvis der er en reel chance for det virker..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2012 - 19:55 #8
Velbekomme.
#6 og #7 Jeg har kun den ene erfaring med programmet (#3), så det kan jeg desværre ikke udtale mig om.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2012 - 22:30 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2012 - 07:56 #10
valbycom du har nedlagt din profil?
Jeg har prøvet at sende dig en privat mail, men har fået besked om at den adresse ikke bruges længere.
Hvis du ser dette indslag, vil du så ikke sende en lille besked om hvorfor du har lukket ned?
Bruger stadig den samme private adresse.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2012 - 22:26 #11
Hej 220661 Har send dig et svar i intern post.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2012 - 08:23 #12
#11 Tak for det