Avatar billede CasperS90 Nybegynder
23. maj 2012 - 20:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Langsom Mathcad (copy/paste + startup)

Hej

Jeg har på det seneste haft problemer med at mit Mathcad kører langsomt. Problemet opstår når jeg skal kopiere noget i en opgave, der kan gå 30 sek hvor programmet ikke svarer.
Desuden er programmet meget langsomt om at starte op (over 30 sek).

Mærkeligt nok så syntes jeg at problemet er kommet efter at jeg fik 1.5 gb ram mere lagt i min maskine (kan være det er et tilfælde). Andre programmer kører fint, og computeren kører fint

Maskinen er en Dell Latitude D620 med 3 gb ram. Den har hidtil kørt Mathcad fejlfrit!

Håber der er nogle der kan hjælpe - lidt træls at skulle gå til eksamen og skulle konstant vente på ens matematikprogram! :)
Avatar billede mikkelfraringsted Nybegynder
26. maj 2012 - 14:26 #1
1) Prøv at defragmenter din com.
2) Tjek om den kører på "høj ydeevne"
3) åben processor og sæt MathCad's priotering høj
4) hent CCLEANER og lad den rense din com for diverse filer og mapper som er unødvendige
Avatar billede CasperS90 Nybegynder
29. maj 2012 - 12:48 #2
Har nu prøvet alle de nævnte ting, det har dog ikke løst problemet desværre!