Avatar billede plindstrup Nybegynder
23. maj 2012 - 16:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windos Live Mail og IMAP - Gemmer ikke sendte beskeder

Hej,

Jeg har sat en IMAP konto på på min Windows Live Mail. Den henter fint alle beskeder ned fra alle mapper og placere dem korrekt.

Men når jeg sender mail, eller sender et svar, fra Windows Live Mail, så gemmes den ikke på IMAP kontoen på serveren. Mailen når i øvrigt fint frem til modtageren.

Istedet gemmer den sendte/svar i en Sent mappe, som den opretter selv længere, under "Lagermapper".

Det er lidt ærgeligt, da de mails jeg sender via Windiows Live Mail, jo gerne skulle gemmes på serveren også, da vi er 2 i mit firma som benytter forretningsmailen. Og vi skal jo gerne kunne se alt der sendes.

Jeg har også en POP3 konto sat op på Windows Live Mail - Her gemmer den fint alle sendte mails og alle svar, i den korrekte Sendt Post.

Jeg har rodet ved snart enhver indstilling - Intet hjælper.
Avatar billede plindstrup Nybegynder
23. maj 2012 - 16:32 #1
Det samme gør den i øvrigt med alle andre mapper.

Alt jeg foretager mig lokalt, gemmes kun lokalt under "Lagermapper" og synkroniseres således ikke op på serveren.

Windows Live Mail henter dog fint ALT korrekt ned fra serveren (det som vi har foretaget os direkte i webmail) og placere det også i korrekte mapper.

Så det er lidt som om, at den gerne vil hente alt ned korrekt. Men når jeg foretager mig noget lokalt på min computer på Windows Live Mail, så gider den ikke gemme det, så det kan blive synkroniseret tilbage til serveren.

Håber det jeg skriver, giver mening? :-)
Avatar billede plindstrup Nybegynder
17. juni 2012 - 19:53 #2
Lukket
Avatar billede hesv Nybegynder
20. januar 2013 - 10:25 #3
Under egenskaber for kontoen på IMAP fanebladet

sti til rodmappe skriv INBOX så skulle den være der