Avatar billede mastermusic Nybegynder
21. maj 2012 - 21:57 Der er 11 kommentarer

Søger Job so 13 årig

Hey jeg er 13 og fylder snart 14 år. I min by er det umuligt at få et job (avisbud er dog muligt, men ikke pengene værd) Jeg elsker skuespil, spiller meget spil og har er okay god med pc´er.
Jeg ønsker bare af tjene nogle fair penge.

Så en af mine venner sagde til at jeg skulle købe "Defekte pc´er"
som tit ikke fejler meget sælge deres dele eller fixe dem og så sælge dem igen.

Det syntes jeg også selv er en god ide, men jeg vil bare høre og i havde nogle andre ting jeg kunne prøve eller nogle fif med det over stående.
Avatar billede mastermusic Nybegynder
21. maj 2012 - 22:00 #1
Ups opdager lige det manglende M i som og det manglende komma ved meget.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2012 - 22:16 #2
Har du tjekket i de omkring liggende byer? :) (Går da ud fra der er byer omkring den by du bor i..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. maj 2012 - 00:20 #3
Hvad med at tilbyde hjælp til ældre mennesker, pensionister, der har bøvl med deres computer. Du skal kende til alt det der med Windows, og vira osv.

Hvis altså du kender til den slags.
Avatar billede Blaine Nybegynder
22. maj 2012 - 07:40 #4
Slå græsplæner, klippe hæk, man kan opnå meget med et opslag i brugsen.

Din ide med at fixe computere er udmærket, der kan tjenes en del penge på fornuftig handel på dba.
Der er dog flere ting, du er nødt til at følge priserne tæt i en lille måned, før du begynder, så du ved hvad tingene sælges for, du skal bruge en startkapital til at købe tingene, og du kan ikke være sikker på et overskud. Som regel kan en samlet pakke købes billigere end tingene enkelvis, så køb pakker og split op.

Bemærk at arbejde ikke nødvendigvis er sjovt, da man sjældent kan tjene penge på at more sig. Om det er at slå en masse græsplæner, løbe med aviser, eller opdatere sig selv på dba for priser, så er det tid du ikke kan bruge på at spille.

Men held og lykke =)
Avatar billede mastermusic Nybegynder
22. maj 2012 - 21:32 #5
Jeg har dårlige knæ som forhindre mig i at cykle rundt og feks skubbe rundt med en plæneklipper. Min mor´s "fritids arbejde" er på et pleje hjem, og har hørt mig der og det gik ikke. Jeg har faktisk meget fri tid for tiden. Så jeg sidder bare og slår tiden ned med hjernevaskende video´er på youtube. Så jeg har godt med tid til at spille i, og vil finde det dejligt at bruge det meste på noget med mening i. 2# Ja jeg bor et sted med to byer rundt om, men igen ville jeg skulle gå 10km for at nå derud.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. maj 2012 - 09:44 #6
#5 Mit bedste bud er at du skal træne dine knæer så de bliver stærkere, det kan tage tid, men du er heldigvis ikke særlig gammel :)

Derefter så måske hjemmeside/software programmering, det kan dog godt kræve en hel del, men muligheden er der ;)

Hvis du ikke ved hvordan du skal træne dine knæer så tag fat i din læge og spørg eller bliv henvist til en der kan :) (Kan ikke huske hvad de kaldes helt korrekt, men du burde have mulighed for at kunne træne dine knæer stærke igen, vil os påpege jo længere tid man står stille på den front, jo sværer bliver det..)
Avatar billede Blaine Nybegynder
23. maj 2012 - 11:14 #7
Hvis du handler på dba, er der et par råd, (de kan virke indlysende og banale, men ikke alle kan finde ud af det ^^).

Køb pakker og split op, du kan som regel få mere for computer, mus, skærm og tastatur enkeltvis i forhold til alle dele samlet.

Afslør aldrig personlige informationer, de kan bruges imod dig.
- Hvis du siger at kameraet sælges fordi du skal bruge 3 mdrs depositum til din nye lejlighed, så skal du af med det hurtigt, og bliver derfor nok presset yderligere 1000 ned i pris.
-Hvis du angiver at du køber for at sælge videre, så vil folk have mere for det, da de kan regne ud de sælger for billigt.

Forhandl aldrig pris på chatten, forslå at de sender en mail eller en besked. Det er fjollet at konkurrerende kunder kan se din forhandling, alle vil have dit produkt billigere end den foregående.

Hvis der ikke er solgt efter 4-5 dage, så slet annoncen og genopret den, på den måde bliver den i toppen af annoncerne, og folk bladrer ikke mere end 3-4 gange.

Hav tålmodighed, hvis der ikke er en køber nu, er der måske en i næste uge. Samme med gode køb du kan sælge videre.

Lad være med at sælge bare fordi kunden er kommet forbi, folk prøver at presse prisen ved personligt fremmøde.
Undersøg hvorfra folk kommer, hvis de er kørt 150km er de mere tilbøjelige til at købe, og du bør derfor ikke give så meget køb på prisen.

Sæt altid prisen rimeligt og i den høje ende, folk elsker at få 10% rabat, men kigger ikke ind hvis prisen er helt i skoven.

Mvh
Avatar billede mastermusic Nybegynder
23. maj 2012 - 18:00 #8
7# Tak for hjælpen og 6# jeg for også trænet mit knæ 3 gange om måned og er altid glad for at folk vil hjælpe.
Avatar billede mastermusic Nybegynder
23. maj 2012 - 18:10 #9
Kom lige i tanke om vis der nu er mange om buddet hvad skulle jeg så gøre for at få folks opmærksomhed?

Nu da både gamer og folk med hjemme kontor tit leder efter nye dele til deres pc´er vil de jo begge lede efter det bedste af det billige
og jeg tror ikke folk som det første tænker QXL eller DBA så ville bare lige høre om der var et sted hvor der sælges mest EL.
Avatar billede Blaine Nybegynder
23. maj 2012 - 22:01 #10
Der er pt 250 grafikkort på dba, så der er meget på. Hvad der sælger, kræver erfaring.
Men mit bud er at de fleste gerne vil købe et brugt grafikkort til 4-500,- og ellers , hvis folk sparer 3-4 hundrede kroner.

http://www.dba.dk/geforce-580-gtx-nvidia-1536/id-83206633/

Man er synlig ved at have nye annoncer, så slet og genopret =)
Avatar billede knuthbecker Nybegynder
27. september 2012 - 15:43 #11
Det kræver meget erfaring at tjene ligeså mange penge, som hvis du har et fast job.
Jeg synes du burde kigge i nærmeste by, eller kigge i et supermarked og høre om du må blive flaskedreng. Der er massere muligheder, det er bare at gribe dem! :-)

Du kan kigge på http://tjensomung.dk for at lære mere om de forskellige jobmuligheder som 14 år.

Mvh. Knuth Becker