Avatar billede fotografik Nybegynder
08. august 2001 - 11:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tables disabled

Fortsat spørgsmål til: kan ikke previewe
Når jeg laver en frame side i dreamweaver får jeg fejlen ved preview at siderne ikke kan ses, selv om de ser fine ud i DW(UD)
Mit framevindue siger dog frames disabled ?
Hvordan retter jeg det til frames abeled, eller hvad det nu skal være?
Dorthe
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. august 2001 - 12:56 #1
Jeg er ikke helt med, men får du en fejl 404 side ikke fundet i browseren, Eller får du fejlen \'Framesets cannot be previewet on application server. Would you like to view locally\' i Dreamweaver ?
Avatar billede fotografik Nybegynder
08. august 2001 - 13:16 #2
fejl 404 siden kan ikke vises.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. august 2001 - 13:18 #3
Så er det enten fordi siderne ikke er uploadet, eller stien er forkert. / er den kommet på igen ?

Er det i Dreamveawer eller UltraDev ?
Avatar billede fotografik Nybegynder
08. august 2001 - 13:39 #4
ja, den er kommet igen.
og når jeg tager siden ind som du rettede til for mig i går. Så gør dne det samme og sætter / som før
??????????????????
det er ultradev jeg laver siderne i, men det samme sker nøjagtigt på samme måde i DW4
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. august 2001 - 13:51 #5
Hmmmmmmmm.

Hvordan har du defineret din site under Site->Define site->(vælg site)Edit.

Er alt sat til roden af dit web hotel! Meget vigtigt at du ikke her definere den til at arbejde i en undermappe i roden af serveren, det kunne være derfor at dine stier er forkerte. UD tro at du arbejder i roden af serveren, men du arbejder rent faktigst i en undermappe.... bare en tanke ?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. august 2001 - 14:14 #6
Altså hvis dette er din url www.DitDomain.dk
Lad os så sige at mappe på serveren hedder \'www\' i www mappen kan du smide din default side ind som vises ved www.DitDomain.dk .
Hvis du så har lavet en mappe der hedder \'test\' og du sætter UD til at have \'test\' som homedirectory så vil den jo tro at \'test\' er = \'www\' mappen og derfor sætter den \'/\' foran men for at virke på serveren skal der jo egentligt stå \'/test/DinFil.asp\'

Kan du følge mig her :-?
Avatar billede fotografik Nybegynder
08. august 2001 - 17:08 #7
fejlen jeg ser i browseren ser sådan ud:

Siden kan ikke vises
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske problemer på Webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre browserindstillingerne.

Jeg har lavet en mappe i mit UD bibliotek som hedder tester, i den ligger alle filer.
så det er et mysterie hvorfor UD sætter det /
Dorthe
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. august 2001 - 20:12 #8
Ok, så klikker du i i Frames paletten på hver enkel del af framesettet og retter linket til /tester/fil.htm . Upload hele mappen \'tester\' til serveren. og prøv så lige igen. Det skulle gerne virke så. Prøv nu at gemme framesettet, luk programmet og start det igen....for at se om den laver det om igen.