Avatar billede NielsErikP Mester
20. maj 2012 - 22:48 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Kan det være rigtigt man ikke får, hvad man betaler for...

Hej....

Jeg har min hjemmeside hostet hos Ml- Hosting , har haft det i snart et års tid.. Da jeg stadig er i WebProgrammeringens lærings fase.. Er det ikke alt jeg har brugt endnu.
For noget tid siden opdaterede Ml- hosting deres site.. sådan at alle de gamle webløsninger ikke længere eksisterede.
Nu kan man få et StarterHotel og et MyHotel ...
Mit webhotel er et medium Linux til 96 kr året, dertil er der købt udvidet support til 149 kr året.. mit problem består i at mit webhotel skal fornyes d.20/6 i år, altså det der er betalt for stadig ikke er udløbet. Jeg står så med et problem jeg ønsker at kontakte dem omkring. Men ifølge det nye koncept koster Teknisk support nu 500kr/time ... Og som de i mail har skrevet til mig tidligere står der  :

"Vi refunderer ikke eventuelle allerede betalte måneder og udvidet support er kun gældende for de gamle produkter da der med MyHotel generelt er et større supportniveau (og derfor er prisen naturligvis også lidt højere)."

Så mit spørgsmål går på, skal man stå model til den slags?, Kan det være rigtigt??

Håber at høre jeres bud.
Avatar billede chalde Seniormester
20. maj 2012 - 23:39 #1
Såfremt din nuværende løsning enten ikke har en defineret udløbsdato, eller at den udløber og dermed kræver fornyelse, er der intet problem i deres ændring af deres vilkår og priser, så længe du har mulighed for at annullere samarbejdet med dem.

Hvis du har betalt forud for noget der ikke længere er gyldigt, vil jeg dog mene at du er berettiget at få differencen refunderet.

Men ang. det med support, så vil jeg ikke mene at dit spørgsmål er teknisk support, nok nærmere almindelig kundeservice eller bogholderi.
Avatar billede NielsErikP Mester
21. maj 2012 - 01:23 #2
Hej...
Jamen det har den jo d. 20/6 her i år.. der står fornyelse 20/6.
Ja.. jeg har jo så betalt forud indtil den 20/6. Okay..det er jeg ikke lige inde på om man kan, annullere altså.

Nu var det heller ikke dette jeg skriver her jeg ville kontakte dem omkring.. det var af teknisk art.

Men tak for din indlæg Chalde..
Avatar billede tobrukDk Novice
21. maj 2012 - 07:48 #3
Nu kender jeg lidt egen af mlhosting. Men jeg ville tag kontakt til mark og spørger ham omkring hvordan du gør og hvad du kan gør ??

Men hvorfor flytter du ikke over til meebox?? Det er dansk server og support jeg kan godt få noget rabt til dig hvis det er ??
Avatar billede montago Praktikant
21. maj 2012 - 08:04 #4
Ville også sige, at du burde flytte til en anden host, det virker jo helt grotæsk.

Tjek Unoeuro.com (dansk) ud, de er de bedste og hurtigste på markedet, sindssyg god service og masser af muligheder for hosting-varianter.
Avatar billede bokruse Nybegynder
21. maj 2012 - 09:12 #5
Med forbehold for detaljer jeg ikke kender til: Jeg er relativt sikker på, at man ikke bare kan ændre dine vilkår uden varsel for dit igangværende abonnement. Dvs. du burde kunne få support på samme vilkår, indtil dit forudbetalte abonnement er slut og du skal forny.
Avatar billede NielsErikP Mester
21. maj 2012 - 09:16 #6
Hej..

Tak for jeres indlæg..

@tobrukdk:Nu kender jeg ikke personalet personligt, så kender ikke mark, nu ved jeg kun at det koster bondegården at tage kontakt efter deres nye koncept. Vil prøve at kigge på Meebox og tak for dit tilbud.

@montago: Ja.. det er også det jeg syntes det virker, derfor også denne tråd for lige at høre jeres mening og om i evt. kendte til om det var kotyme blandt hoster.. eller det bare er et enkelt stående SCAM tilfælde, men det kunne det jo tyde på. Jeg prøver at tjekke Unoeuro.com ud.
Nu ligger det sådan at jeg jo egentligt har været ganske godt tilfreds indtil videre.
Mit nuværende webhotel til 96 kr/år :

Medium Linux :

10 Gb
Fri trafik(bandwidth unlimited)
MySql DB: Fri(Unlimited)
SubDomains: Fri(unlimited)

Kan huske jeg i sin tid brugte en del tid for at finde den rigtige hoster og NU har jeg jo selvfølgelig ikke beskæftiget mig med det en rum tid. Så nu er det nok forfra.

Kan godt være tiden er inde til en anden hoster, suntes jo bare aldrig der var problem med at Ml- hosting webhoteller var nede, rimelig stabil oppetid.
Avatar billede tobrukDk Novice
21. maj 2012 - 14:55 #7
Altid 20% Amino-rabat med kuponkoden: "AMINO" :-) til Meebox

du kan læse lidt mere her omkring hvad folk synes om dem ; http://www.amino.dk/forums/t/158029.aspx?PageIndex=2

håber det fik dig til at overvejr at flytte over til dem :D
Avatar billede NielsErikP Mester
21. maj 2012 - 21:47 #8
Hej..

@tobrukdk: He.. he.. kan se i dit link at du har været i sammen situation som jeg netop nu står i...
Okay, men hvad kræver det for at måtte bruge "AMINO" koden?? Jeg er privat, ikke erhvervs drivende.

Jamen det tror jeg faktisk jeg gør, har kigget lidt på deres hjemmeside, men mangler lidt information fra dem mht. flytning af nuværende domæne, MySql Db osv...
Avatar billede tobrukDk Novice
22. maj 2012 - 00:04 #9
#NielsErikp

Jeps da, men jeg kan kunne sige noget om dem da! :) men ellers skrive til dem i chatten om spørger dig om du kan få noget rabat som privat. :)

Hvad vil du gerne vide omkring flytning :)
Avatar billede NielsErikP Mester
22. maj 2012 - 00:49 #10
hej...

Jamen hvad det koster sådan en domæne flytning,, er det muligt at få overført nuværende data i MySql DB osv....

Tror bare du smider et svar, tobrukdK :-)

Andre der vil dele med jesper ??
Avatar billede tobrukDk Novice
22. maj 2012 - 11:31 #11
Jeg mener at jeg kun betale for webhotel da det var et dk navn jeg havde sp var det gratis så give kun 250 kr eller ligne. Ja det er muligt at flytte databasen
Avatar billede tobrukDk Novice
22. maj 2012 - 17:47 #12
@EielsErikp

jeg har lavet en video til dig , http://www.youtube.com/watch?v=LhgkiZEmiHU&feature=plcp

håber du kan finde ud af det og klare det fint med den lille Video!! :D
Avatar billede tobrukDk Novice
22. maj 2012 - 17:52 #13
gå ind på det her link

https://my.meebox.net/aff.php?aff=302

og skrive til rabat "jesper20x", så giver jeg dig nok 20 % rabat ellers må du lige kontakt mig pm privat så give jeg dig en ny :D
Avatar billede tobrukDk Novice
22. maj 2012 - 18:07 #14
Ups du skal skrive "20X" så få du gratis 20% rabat gratis! :D
Avatar billede NielsErikP Mester
22. maj 2012 - 20:36 #15
Hej.. Jesper.

Det lyder squ da som et tilbud der er værd at tage og føle på ;-)

Tak for videoen, kigger den lige et par gange først.. men nu allerede, Brugere.sql den ligger lokalt på din pc, ikke ?? DEt er måske let nok at finde sin DB på serveren... har squ ik så meget forstand på det.. er første gang jeg har hoster og nu også første gang jeg skal flytte...

Tror bare du smider det svar.. Pointene er dine.
Avatar billede tobrukDk Novice
22. maj 2012 - 20:42 #16
Jamen altså hvis det er vil jeg gerne hjælpe dig via teamwiever eller ligne hvis det er ?

Det er godt at jeg få dig over til meebox!! :D lækkert man!! :D
Avatar billede NielsErikP Mester
22. maj 2012 - 20:48 #17
Hej..

Okay, nu ved ikke lige, hvad teamviewer er??

Ja.. Så håber jeg squ du kan stå inde for det "Smiler"
Avatar billede NielsErikP Mester
22. maj 2012 - 20:50 #18
Hej..

Kan se det er dit affillity link så vi deler lidt i porten "Smiler"
Avatar billede tobrukDk Novice
22. maj 2012 - 20:54 #19
mener teamviewer du kan hente det her http://www.teamviewer.com/da/index.aspx og så kan du få min skype navn privat hvis det er så kan vi lige snakke sammen, så kan jeg hjælpe dig videre til meebox :) , jamen det er ellers gå ind på https://meebox.net/da/
Avatar billede NielsErikP Mester
22. maj 2012 - 21:10 #20
Hej...

kigger lige på det... "Skal lige tænke"...
Så vender jeg evt. tilbage pm til dig.

Smid nu det svar du har hjulpet mere end rigelig.

Tak for hjælpen!!
Avatar billede tobrukDk Novice
22. maj 2012 - 21:18 #21
Iorden da :) men du pm mig så er jeg klare så hurtigt som muligt da :D

tak tak :)
Avatar billede tobrukDk Novice
22. maj 2012 - 21:21 #22
iorden ;)
Avatar billede NielsErikP Mester
22. maj 2012 - 21:53 #23
Hej...

Det lyder da som en aftale :-)