Avatar billede javid Nybegynder
08. august 2001 - 10:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word 97

Hej.
når man åbner Word programmer, starter den altid med en side, der hedder \'Dokument 1\'.
Kan man få Word til at åbne en bestemt dokument (i stede for Dokument 1)
Hilsen
JJ
Avatar billede dalle777 Nybegynder
08. august 2001 - 11:03 #1
Hvis det er version 1 (beta) af Word 97
ligger der en doc1.doc i roden af word mappen
eller i en under mappe

Hvis nyere (højst sandsynligt) kan det ikke lade sig gøre

Men kig om der ligger en fil der hedder doc1 eller lign.

Daniel
Avatar billede dobber Nybegynder
08. august 2001 - 11:29 #2
delvis, du kan ændre NORMAL.DOT til, således at den \"ligner\" den fil du vil åbne, men den vil stadig vise dokument1  øverst
Avatar billede eskeman Nybegynder
08. august 2001 - 11:30 #3
I Word under funktioner\\indstillinger\\filindstillinger - dokumenter kan du sætte stien til at pege på det ønskede dokument. Så skulle Word altid starte op med det samme dokument, i stedet for dokument 1.
Avatar billede dobber Nybegynder
08. august 2001 - 11:32 #4
1. åben det pg dokument
2. gem som skabelon
3. søg efter normal.dot
4. slet den (evt flyt den et andet sted hen som backup)
5. omdøb din skabelon til normal.dot
6. placer den hvor den gamle normal.dot lå
:-)
Avatar billede dobber Nybegynder
08. august 2001 - 12:38 #5
tak :-)
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
08. august 2001 - 13:14 #6
Hvis du klikker på et dokument - ikke på Words egen ikon - kun det pågældende dokument.

Du kan derfor oprette lige så mane genveje til hver til sit tomme word dokument (eller bedre til en Word skabelon)som du vil, og så åbne dokuemnter med det navn du ønsker.

Hvis du ændre genvejens ikon til Word ikonen ser det også rigtigt ud.