Avatar billede perfand Juniormester
20. maj 2012 - 12:49 Der er 4 kommentarer

ikke adgang til filer

Når jeg forsøger at åbne en jpg. får jeg denne meddelelse:
Could not open a scratch file because the file is locked or you do not have the necessary acces privileges.

Jeg tror det har sammenhæng med min mislykkede installation af xampp

mvh per
Avatar billede perfand Juniormester
20. maj 2012 - 12:52 #1
Tilføjelse: det sker egentlig når jeg forsøger at åbne PS
Avatar billede prodic Mester
20. maj 2012 - 12:58 #2
Fejlen sker fordi din preference-fil(f.eks. scratch) er blevet låst af en eller anden årsag.
Det kan meget vel være xampp der er synderen. Selv har vi oplevet det især med Extensis Universal Type Client 3.
Prøv evt. at nulstille din preference-fil først.

Det kan være nødvendigt at tage en kopi af din brugerprofil og omdøbe kopien.
Der efter kan du slette din eksisterende med f.eks. en admin-konto.
Så skal du i praksis starte forfra med din nye brugerprofil men kan bruge kopien til at tage bookmarks etc. fra.
Drastisk ja, men det var nødvendigt for os.
Avatar billede perfand Juniormester
20. maj 2012 - 13:24 #3
Det viste sig at en nulstilling af PS vha. shift+ctrl+alt ved opstart løste problemet!!
Dejligt!
Avatar billede perfand Juniormester
20. maj 2012 - 13:26 #4
ok